Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
W kwartał ubyło 750 tys. aktywnie bankujących internetowo

Za spadek statystyki w dużej mierze odpowiada Alior, który zmienił sposób raportowania

W III kw. 2025 r. liczba aktywnych użytkowników bankowości internetowej spadła względem II kw. o 0,3 proc. do ok. 22,6 mln – wynika z danych gromadzonych przez cashless.pl. Względem analogicznego okresu poprzedniego roku odnotowano jednak wzrost o 2 proc. Za aktywnego klienta uznaje się osobę, która logowała się na rachunek minimum raz każdego miesiąca w danym kwartale. To być może kluczowe dla wyjaśnienia dość znaczącej zmiany w statystykach jednego z banków, a mianowicie Aliora.

Przeczytajcie także: Uniqa umożliwia wyliczenie składki za ubezpieczenie domu i pojazdu jednocześnie

Zgodnie z informacjami przekazanymi przez bank (w odpowiedzi na naszą cokwartalną ankietę), na koniec III kw. 2025 r. Alior miał ok. 400 tys. klientów aktywnie korzystających z bankowości internetowej. To o wiele mniej niż w II kw. tego roku, gdy było to ponad 1,2 mln. Na pytanie o przyczyny tak dużej zmiany biuro prasowe Aliora wyjaśniło, że wynika to ze zmiany metody liczenia klientów. Nie podało jednak, na czym ta zmiana polegała, a kształt ankiety, rozsyłanej przez cashless.pl, nie zmienił się w tym miejscu od wielu kwartałów.

Wśród pierwszych trzech instytucji z największą liczbą aktywnie bankujących internetowo sytuacja nie zmieniła się znacząco względem poprzedniego kwartału. Pierwsze PKO BP odnotowało spadek statystyki o 1,5 proc. do ponad 4,2 mln klientów, natomiast drugie Pekao utrzymało trend wzrostowy i zbliżyło się do poziomu 4,1 mln aktywnych użytkowników. Na trzecim miejscu utrzymał się ING ze skokiem w górę o 1 proc. w ujęciu kwartalnym, do prawie 3,5 mln klientów.

Przeczytajcie także: BNPL nie tylko w e-commerce

Spośród pozostałych instytucji warto odnotować spadek o 9,7 proc. aktywnych użytkowników bankowości internetowej w Santander Consumer Banku. Jest to prawdopodobnie związane z planami banku, ktory rozważa rezygnację z bankowości internetowej na rzecz aplikacji mobilnej. Dwie instytucje, a więc BNP Paribas oraz SGB podały, że w III kw. 2025 r. miały dokładnie taką samą liczbę klientów e-bankowości, co trzy miesiące wcześniej.

KATEGORIA
ANALIZY
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies