Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
InPost zmienia politykę względem Allegro? Obniża ceny dla klientów platformy e-commerce

Zapowiedziana przez InPost obniżka znalazła już odbicie w komunikacie Allegro dla sprzedających

Na stronie InPostu pojawił się nowy cennik usług Allegro Paczkomat 24/7 InPost, a więc zawierający ofertę dla sprzedawców Allegro, nadających przesyłki do paczkomatów. Nowa taryfa będzie obowiązywała od 1 listopada 2025 r. i – co zaskakujące – będzie niższa niż obecnie obowiązująca. W aktualnym cenniku koszt nadania paczki (o maksymalnych wymiarach 410 x 380 x 640 mm i wadze do 25 kg) to 9,34 zł netto (11,49 brutto). Od początku przyszłego miesiąca będzie to zaś 8,90 zł netto, czyli 10,95 zł brutto. Pozostałe kwoty w cenniku nie uległy zmianie.

Przeczytajcie także:  Grzegorz Laudy dołączył do zarządu PSP

Zapowiedziana przez InPost obniżka znalazła już odbicie w komunikacie Allegro dla sprzedających. Ci zostali poinformowani, że od 1 listopada obniżona zostanie opłata za dostawę metodą Allegro Paczkomaty InPost poza Allegro Smart! oraz w ramach Allegro Lokalnie. Jej wysokość zmieni się tak jak w cenniku InPostu, czyli z 11,49 zł brutto na 10,95 zł brutto. Allegro informuje, że sprzedający będą mogli proponować nową stawkę w cennikach dostaw od 31 października, a czas na wprowadzenie tej zmiany będą mieli do końca stycznia.

Przeczytajcie także:  Liczba automatów paczkowych na polskim rynku przekroczyła 63 tys.

Obniżenie przez InPost cen dla sprzedających na Allegro można – zdaje się – odczytywać jako pewne ocieplenie w relacjach między dwoma potentatami e-commerce, które w ostatnim czasie były dość napięte. Od pewnego czasu mówiło się, że obowiązująca do 2027 r. umowa między Allegro a InPostem może nie zostać przedłużona. Operatorowi platformy e-commerce miało nie podobać się, że usługi InPostu są coraz droższe. Jednocześnie – co uzasadnione biznesowo – sam zabiega o to, by nie być przesadnie zależnym od lidera rynku automatów paczkowych. Dążąc do tego, postawił na rozwijanie własnych metod dostawy, ale też sojuszów z konkurentami InPostu. Pojawiły się nawet wątpliwości dotyczącego możliwego stosowania przez Allegro praktyk faworyzujących metody dostaw spod szyldu Allegro Delivery. I choć nowy prezes Allegro, Marcin Kuśmierz, jeszcze w wakacje zaprzeczał, jakoby istniał jakikolwiek konflikt między kierowaną przez niego spółką a InPostem, to wydaje się jednak, że swoimi działaniami Allegro "podpadło" InPostowi. Firma kurierska skierowała nawet do sądu arbitrażowego sprawę, w ramach której domaga się od operatora platformy e-commerce 100 mln zł.

Jednocześnie nie da się nie zauważyć, że nie tylko Allegro wchodzi na teren dotychczas zarezerwowany dla InPostu, ale i firma kurierska coraz bardziej zdecydowanie próbuje swoich sił w e-commerce. Ma swój "mały" marketplace w postaci aplikacji Fresh oraz oferuje konkurencyjne dla Allegro Pay płatności odroczone. Ostatnio pojawiły się też doniesienia, jakoby firma kurierska miała uruchomić zupełnie nowy kanał sprzedaży dla sklepów internetowych, o czym więcej przeczytacie w tekście: InPost buduje konkurencję dla Allegro. Ma wystartować 1 stycznia 2026 r.

KATEGORIA
E-COMMERCE
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies