Liderem rynku pozostaje InPost, ale w trakcie ostatniego kwartału najwięcej nowych maszyn zainstalował DHL
Od lipca do września 2025 r., liczba automatów paczkowych na polskim rynku zwiększyła się względem II kw. o około 9,8 proc. i przekroczyła poziom 63 tys., osiągając niemal 63,3 tys. – wynika z danych zebranych przez cashless.pl. W porównaniu z III kw. 2024 r., liczba urządzeń wzrosła prawie o jedną trzecią, a więc o 32,6 proc.
Liderem rynku pozostaje InPost, który na koniec września posiadał ponad 27,3 tys. maszyn. Warto zwrócić uwagę na to, że podawana liczba automatów jest szacunkowa i może nieznacznie różnić się od rzeczywistości. Dzieje się tak, ponieważ, jak zastrzega biuro prasowe firmy, część urządzeń może być czasowo wyłączona z użycia np. ze względu na remont.
Drugie miejsce w zestawieniu utrzymało DPD, powiększając sieć automatów paczkowych o prawie 11 proc. do 12 tys. Na trzecim miejscu znalazł się DHL, który w III kw. zwiększył liczbę swoich maszyn o około 1,5 tys., najwięcej spośród wszystkich analizowanych firm. Jednocześnie spółka zdecydowała się przejąć kontrolę nad siecią zarządzaną wspólnie z Cainiao, o czym więcej przeczytacie tutaj.
Tym samym spadek na czwartą pozycję odnotował Orlen z liczbą przeszło 7,2 tys. automatów. Dalej w zestawieniu znalazło się Allegro. Sieć automatów platformy e-commerce jednocześnie przekroczyła poziom 7 tys., którego osiągnięcie było tegorocznym celem spółki. Z tego względu, firma zdecydowała się podwyższyć prognozę na ten rok do 8 tys. maszyn. Barierę 2 tys. automatów przekroczyła również Poczta Polska. Niebawem firma może jednak zyskać w statystykach, co wynika z potencjalnego przejęcia sieci automatów Orlenu, o czym więcej przeczytacie tutaj.