Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Liczba automatów paczkowych na polskim rynku przekroczyła 63 tys.

Liderem rynku pozostaje InPost, ale w trakcie ostatniego kwartału najwięcej nowych maszyn zainstalował DHL

Od lipca do września 2025 r., liczba automatów paczkowych na polskim rynku zwiększyła się względem II kw. o około 9,8 proc. i przekroczyła poziom 63 tys., osiągając niemal 63,3 tys. – wynika z danych zebranych przez cashless.pl. W porównaniu z III kw. 2024 r., liczba urządzeń wzrosła prawie o jedną trzecią, a więc o 32,6 proc.

Przeczytajcie także: Czy kurier InPostu ma czas na kawę?

Liderem rynku pozostaje InPost, który na koniec września posiadał ponad 27,3 tys. maszyn. Warto zwrócić uwagę na to, że podawana liczba automatów jest szacunkowa i może nieznacznie różnić się od rzeczywistości. Dzieje się tak, ponieważ, jak zastrzega biuro prasowe firmy, część urządzeń może być czasowo wyłączona z użycia np. ze względu na remont.

Drugie miejsce w zestawieniu utrzymało DPD, powiększając sieć automatów paczkowych o prawie 11 proc. do 12 tys. Na trzecim miejscu znalazł się DHL, który w III kw. zwiększył liczbę swoich maszyn o około 1,5 tys., najwięcej spośród wszystkich analizowanych firm. Jednocześnie spółka zdecydowała się przejąć kontrolę nad siecią zarządzaną wspólnie z Cainiao, o czym więcej przeczytacie tutaj.

Przeczytajcie także: Raty od mBanku zniknęły z oferty PayU

Tym samym spadek na czwartą pozycję odnotował Orlen z liczbą przeszło 7,2 tys. automatów. Dalej w zestawieniu znalazło się Allegro. Sieć automatów platformy e-commerce jednocześnie przekroczyła poziom 7 tys., którego osiągnięcie było tegorocznym celem spółki. Z tego względu, firma zdecydowała się podwyższyć prognozę na ten rok do 8 tys. maszyn. Barierę 2 tys. automatów przekroczyła również Poczta Polska. Niebawem firma może jednak zyskać w statystykach, co wynika z potencjalnego przejęcia sieci automatów Orlenu, o czym więcej przeczytacie tutaj.

KATEGORIA
ANALIZY
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies