Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Orlen Paczka zyskuje klientów i planuje zwiększyć liczbę automatów o ponad 20 proc.

Państwowa spółka zapowiada, że do końca roku będzie zarządzać siecią już 8 tys. automatów paczkowych

Z informacji przekazanej przez Orlen wynika, że w I półroczu 2025 r. wolumen dostaw zrealizowanych przez Orlen Paczkę wzrósł o 100 proc. względem tego samego okresu poprzedniego roku. Firma chwali się też, że liczba klientów, którzy skorzystali z jej usług, właśnie przekroczyła 10 mln klientów.

Przeczytajcie także: Automaty paczkowe Orlenu już przeniesione do spółki zewnętrznej

W następnych kwartałach firma skupi się przede wszystkim na poszerzaniu wachlarza usług oraz zwiększeniu liczby automatów paczkowych. Jak czytam w informacji prasowej, od czerwca sklepy internetowe mogą nadawać paczki także w soboty z dostawą w poniedziałek. Orlen Paczka dodatkowo prowadzi kampanię promocyjną z programem lojalnościowym Vitay, w ramach której klient otrzyma 200 punktów za każdą odebraną przesyłkę. Wspomniane punkty pozwalają m.in. zyskać rabat na tankowanie na stacjach Orlen bądź podczas zakupów w sklepie internetowym Vitay.

Według wyliczeń cashless.pl, na koniec I półrocza 2025 r. w Polsce było prawie 58 tys. automatów paczkowych. Liderem jest InPost, który posiada około 26,5 tys. tego typu maszyn. Na drugim miejscu jest DPD z liczbą niemal 11 tys. urządzeń, a podium zamyka Orlen Paczka z rezultatem 6,5 tys. automatów paczkowych. Na koniec roku spółka chciałaby posiadać 8 tys. urządzeń.

Przeczytajcie także: Orlen powoła nową spółkę, która zarządzać będzie siecią automatów paczkowych

Warto dodać, że podmiotowi należącemu do państwowego giganta paliwowego sprzyja otoczenie rynkowe. Chodzi m.in. o opisywany w różnych mediach konflikt interesów InPostu i największej platformy e-commerce w Polsce, czyli Allegro. Coraz śmielsze aspiracje tej drugiej do tego, by uniezależnić się od lidera rynku automatów paczkowych, powodują, że platforma promuje inne metody dostawy, w tym właśnie do automatów paczkowych Orlenu.

KATEGORIA
E-COMMERCE
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies