To jeden z elementów planów rozwojowych insurtechu, finansowanych z funduszy pozyskanych niedawno od Europejskiego Banku Odbudowy i Rozwoju oraz firmy Triglav
Insurtech Trasti pracuje nad wirtualnym asystentem sprzedaży. Rozwiązanie ma ujrzeć światło dzienne jeszcze w tym roku, a wspierać będzie zarówno agentów sprzedających polisy Trasti, jak i klientów kupujących samodzielnie.
Narzędzie będzie analizowało wybory użytkownika dotyczące zakresu czy warunków polisy i wyświetlało odpowiednie powiadomienia, które uzupełnią wiedzę na temat oferty ubezpieczyciela, dostosowując przekaz do informacji, jakie ma o danym kliencie. Asystent wytłumaczy na przykładach np., czym jest szkoda całkowita, a czym udział własny, tak aby ubezpieczający miał większy komfort podejmowania decyzji.
Asystent pomoże też przeprowadzić analizę potrzeb klienta – weźmie pod uwagę wszystkie posiadane dane, a więc np. informacje o rodzaju, wieku, przebiegu jego pojazdu, aby zasugerować, jaki zakres ochrony będzie najbardziej adekwatny. Skądinąd taki mechanizm doboru polisy do konkretnego przypadku Trasti częściowo wykorzystuje już teraz, prezentując na ekranie wyboru oferty najbardziej adekwatny dla danego klienta wariant ochrony jako rekomendowany. Docelowo taką rekomendację ma już na etapie konstruowania zakresu wyjaśniać klientowi wirtualny asystent. Zaproponuje np. wykupienie bogatszego assistance, tłumacząc, że przebieg jego auta sugeruje, iż często wybiera się w dłuższe trasy.
W lipcu 2025 r. Trasti pozyskało 21 mln euro (88 mln zł) od Europejskiego Banku Odbudowy i Rozwoju oraz Zavarovalnicy Triglav. Z tej kwoty 65 mln zł to kapitał, który ma zostać przeznaczony na rozwój firmy, przede wszystkim w obszarze technologii. Wirtualny asystent sprzedaży jest jednym z projektów wpisujących się w te założenia. O innych mogliście przeczytać w tekstach: Trasti postawi na kilka brandów. Chce wprowadzić kolejne marki m.in. dzięki współpracy z nowymi ubezpieczycielami czy Trasti zapowiada nowości w likwidacji szkód. Zamiast wypełniać formularz, będzie można porozmawiać z wirtualnym agentem.