
Ubezpieczenia Ominimo można już kupować na stronie podmiotu oraz u pierwszych agentów
Insurtech Ominimo rozpoczął sprzedaż polis. Ubezpieczenia można już kupować na stronie internetowej podmiotu, a także u pierwszych agentów. Firma oferuje ubezpieczenia komunikacyjne – OC, AC i inne polisy dodatkowe, jak NNW, ubezpieczenie szyb czy opon.
Ominimo to nowa marka na polskim rynku ubezpieczeniowym, o której planach mogliście już przeczytać w serwisie cashless.pl. Startup, za którym stoi grupa założycieli pochodzących z różnych krajów, zadebiutował na Węgrzech. Podmiot działa w formule MGA (agenta generalnego), a więc współtworzy produkt, odpowiada za dystrybucję i likwidację szkód, a ochrony dostarcza tradycyjny ubezpieczyciel. W Polsce – i kolejnych krajach, do których Ominimo wejdzie – rolę tę przyjęło DA Direkt (marka należąca do firmy Deutsche Allgemaine z grupy Zurich, która w kwietniu 2025 r. dołączyła do akcjonariatu startupu).
W maju DA znalazło się już na prowadzonej przez KNF liście notyfikowanych w Polsce zakładów ubezpieczeń z państw członkowskich, czyli podmiotów, które planują prowadzić działalność na terenie Polski w ramach unijnej swobody świadczenia usług. A dwa tygodnie temu dołączyło do grona członków Ubezpieczeniowego Funduszu Gwarancyjnego, co otworzyło mu drogę do sprzedaży OC w Polsce. Jak się okazuje, na operacyjny start nie trzeba było długo czekać.
Jak wspominałam, na początek zakup polis jest możliwy przez stronę internetową oraz u pierwszej grupy agentów. Grono to ma być stopniowo poszerzane, a ubezpieczenia insurtechu mają być dostępne zarówno w większych, jak i mniejszych sieciach agencyjnych. Jak wynika z prowadzonego przez KNF rejestru pośredników ubezpieczeniowych, sprzedawać polisy Ominimo będą mogli m.in. agenci Unilinka, ASF, DCU, Conditora czy Alwis&Secura. Oferta insurtechu ma się też pojawić w porównywarkach ubezpieczeń.
Według deklaracji założycieli, insurtech wyróżniać ma wykorzystanie zaawansowanych narzędzi do oceny ryzyka oraz dalece posunięta automatyzacja procesów biznesowych, które przekładać się mają na atrakcyjne produkty i wysoki poziom obsługi klienta. Na swojej stronie internetowej startup zapewnia, że priorytetem jest dla niego zapewnienie klientowi najlepszej ceny za ubezpieczenie samochodu, co ma być możliwe dzięki cyfrowemu podejściu pozwalającemu ograniczyć zbędne koszty. Jednocześnie insurtech podkreśla, że jest partnerem Zurich Insurance, które odpowiada za wypłatę odszkodowań, co ma być gwarantem rzetelności.
Ominimo przekonuje, że oferowany przezeń proces zakupu ubezpieczenia jest prosty i szybki – ma zajmować nie więcej niż dwie minuty i wymagać odpowiedzi na zaledwie kilka podstawowych pytań. Klient może też liczyć na cyfrowe wsparcie za pośrednictwem aplikacji insurtechu oraz portalu klienta.