Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Axa kupuje włoski insurtech Prima

Prima specjalizuje się w ubezpieczeniach komunikacyjnych i ma 10 proc. udziału w tym segmencie na włoskim rynku

Axa poinformowała o zawarciu umowy zakupu udziałów we włoskim insurtechu Prima. Zgodnie z warunkami transakcji Axa przejmie 51 proc. udziałów w spółce za kwotę 500 mln euro. Pozostałe 49 proc. udziałów nie podlega obecnie sprzedaży, natomiast Axa będzie mogła je odkupić od udziałowców mniejszościowych za cenę uwzględniającą przyszłe zyski Primy. Ogłoszona właśnie transakcja wymaga jeszcze uzyskania standardowych zgód, a według planów sfinalizowana zostanie do końca 2025 r.

Przeczytajcie także: Trasti pozyskało 21 mln euro na rozwój

Prima to startup ubezpieczeniowy, który powstał w 2015 r., a obecnie może się pochwalić 10-procentowym udziałem w rynku ubezpieczeń komunikacyjnych we Włoszech. Niedawno podmiot uruchomił także działalność w Wielkiej Brytanii oraz Hiszpanii.

W serwisie cashless.pl mogliście o nim przeczytać w marcu 2022 r., kiedy spółka zdecydowała się zastrzec swoje logo w polskim Urzędzie Patentowym. Jak dowiedziałam się wówczas od przedstawicieli Primy, firma zdecydowała się na ten krok w związku z pracami nad internacjonalizacją swojego biznesu. Jej kierunki nie były jednak wtedy przesądzone, a – jak się okazuje – ostatecznie nie znalazł się wśród nich nasz rynek.

Przeczytajcie także: Nowy insurtech rozpoczął sprzedaż polis komunikacyjnych

Prima działa w modelu agenta generalnego (MGA), a więc choć przejmuje dużą część obowiązków ubezpieczyciela, to formalnie firmą ubezpieczeniową nie jest. Podmiot wykorzystuje swoją platformę technologiczną do sprzedaży za pośrednictwem porównywarek oraz własnej strony internetowej, ale współpracuje także z agentami ubezpieczeniowymi. Warto zauważyć, że podobną drogę obrało polskie Trasti, które również prężnie się rozwija, o czym mogliście przeczytać m.in. w tekście Trasti postawi na kilka brandów. Chce wprowadzić kolejne marki m.in. dzięki współpracy z nowymi ubezpieczycielami

KATEGORIA
INSURTECH
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ
TAGI: INSURTECH

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies