Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
AKTUALIZACJA (OST. AKAPIT)
Włoski insurtech zastrzegł swój znak w Polsce. Na polskim rynku zadebiutuje marka hello prima?

Prima Assicurazioni to włoski insurtech, który ma obecnie 2 mln klientów i specjalizuje się w ubezpieczeniach komunikacyjnych

Włoski insurtech Prima Assicurazioni zastrzegł w Polsce znak słowno-graficzny "hello prima". W opisie zamieszczonym w Biuletynie Urzędu Patentowego można przeczytać, że zastrzeżenie znaku dotyczy usług ubezpieczeniowych, w szczególności dotyczących pojazdów silnikowych. A zastrzeżony znak wygląda tak:

Może to oznaczać, że firma rozważa wejście na polski rynek. Nie udało mi się jednak uzyskać potwierdzenia tej informacji. Spółka nie odpowiedziała na moje pytania w tej sprawie.

Przeczytajcie także: Nowe kontrakty polskich insurtechów

Prima to działający od 2015 r. startup z siedzibą w Mediolanie. Specjalizuje się w ubezpieczeniach komunikacyjnych, natomiast w zeszłym roku swoją ofertę poszerzył o ubezpieczenia mieszkaniowe. Początkowo skupiony na sprzedaży online, w 2020 r. otworzył się również na tradycyjnych pośredników. Swoim klientom udostępnia aplikację, za pomocą której można kupować polisy, zarządzać płatnościami czy wezwać pomoc w razie szkody. Ubezpieczeni przez Primę mogą należności za polisę regulować w ramach abonamentu z miesięcznymi płatnościami.

Przeczytajcie także: Hojny rok dla europejskich insurtechów

Formalnie Prima jest agentem ubezpieczeniowym, a ochronę w ramach dystrybuowanych przez nią polis zapewniają Great Lakes Insurance (z grupy Munich Re), iptiQ (podmiot należący do drugiego wielkiego reasekuratora – Swiss Re – zajmujący się dostarczaniem ochrony w modelu white label), a także francuski Wakam.

W 2018 r. startup pozyskał 100 mln euro finansowania od Goldman Sachs i Blackstone. Z informacji na stronie Primy wynika, że z jej usług korzysta już ponad 2 mln klientów, a firma planuje ekspansję w Europie. Być może zastrzeżenie swojego znaku w Polsce oznacza, że nasz rynek jest jednym spośród branych pod uwagę.

AKTUALIZACJA

Po publikacji materiału otrzymałam wiadomość od rzecznika prasowego Primy Lorenzo Allegrini:

"Prima Assicurazioni – jako wiodący insurtech we Włoszech – przez ostatnie lata pracowała nad internacjonalizacją swojego innowacyjnego modelu biznesowego. Obecnie spółka uważnie analizuje scenariusz europejski, w ramach którego kilka opcji jest na stole. Będziemy przekazywać kolejne informacje w ramach rozwoju tego procesu."

KATEGORIA
INSURTECH
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies