Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Mastercard udostępnia wydawcom narzędzie AI do tworzenia wzorów kart

Platforma o nazwie Mastercard AI Card Design Studio została udostępniona w Ameryce Północnej, Europie oraz Australii

Amerykańska organizacja płatnicza zaprezentowała AI Card Design Studio, czyli platformę umożliwiającą stworzenie własnego wzoru karty bankowej. Wydawca kart będący partnerem Mastercarda może przy jej pomocy m.in. przesyłać własne logotypy i szczegóły dotyczące produktów czy korzystać z pomocy AI przy projektowaniu plastiku, opisując, jak ma wyglądać projektowana grafika.

Przeczytajcie także: Polacy zaoszczędzone środki wolą wydać na wyjazdy niż dobra materialne

Co ważne, powstające w ten sposób karty będą podlegać weryfikacji przez Mastercarda pod względem m.in. zgodności z standardami marki. Warto podkreślić, że platforma opiera się na treściach dostępnych publicznie, więc nie powinno być problemu z nieuprawnionym wykorzystaniem praw autorskich. Ostatecznie jednak to użytkownicy narzędzia ponoszą prawne konsekwencje za wdrożony design karty.

Na razie rozwiązanie udostępniono jedynie partnerom marki, czyli wydawcom kart, w Ameryce Północnej, Europie i Australii. W kolejnych krokach AI Card Design Studio ma się pojawić także na innych kontynentach. Co więcej, w przyszłości z platformy będą mogły korzystać także mniejsze firmy oraz pojedynczy użytkownicy.

Przeczytajcie także: Mastercard promuje nowy standard płatności w internecie – Click to Pay

Największe marki coraz częściej pracują nad implementacją technologii AI w swoim biznesie. Kilka miesięcy temu pisaliśmy o tym, że Visa nawiązała współpracę m.in. z Samsungiem czy OpenAI dotyczącą pracy nad narzędziami, które mogłyby realizować płatności w imieniu użytkowników. Co więcej, jak wynika z prasowych doniesień, OpenAI ma pracować już nad wdrożeniem płatności do swojego narzędzia ChatGPT.

KATEGORIA
KARTY
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies