Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Visa chce, by sztuczna inteligencja mogła płacić za nasze zakupy

Testy takich rozwiązań już są prowadzone, a klienci będą mogli z nich korzystać prawdopodobnie w przyszłym roku

Amerykańska organizacja płatnicza Visa ogłosiła nawiązanie nowej współpracy z kilkoma firmami, w tym Samsungiem, OpenAI i Microsoftem. Jej celem jest rozwój narzędzi wykorzystujących sztuczną inteligencję, które umożliwiać będą realizację płatności w imieniu użytkowników kart. Piloty takich rozwiązań już zostały uruchomione, a szerszemu gronu klientów mają zostać udostępnione w przyszłym roku.

Przeczytajcie także: Drugi odcinek Cashless Express już dostępny

Przedstawiciele Visy twierdzą, że choć ten pomysł może się wydawać dziś dość futurystyczny, to wkrótce może stać się codziennością. Boty AI już teraz potrafią wyszukiwać korzystne oferty i przedstawiać konsumentom propozycje zakupów. Nie mogą ich jednak sfinalizować, bo decyzje w sprawie płatności musi podejmować człowiek. Dzięki nowemu rozwiązaniu Visy ma się to zmienić.

Zgodnie z zaprezentowaną w minioną środę w San Francisco koncepcją Visy, boty AI uzyskają dostęp do danych karty, co pozwoli im realizować płatności. Użytkownik będzie oczywiście mógł określić ustawienia preferencji i limity wydatków, w ramach których sztuczna inteligencja będzie mogła realizować zamówienia i płatności. Klient będzie też mógł wybrać opcję wymuszającą każdorazowe potwierdzenie transakcji przez człowieka.

Przeczytajcie także: Zapraszamy na tegoroczny Cashless Fintech Evening

Zdaniem przedstawicieli Visy zaproponowane przez nią rozwiązanie nie spowoduje, że boty przejmą wykonywanie wszystkich zakupów. Ludzie nadal będą mogli cieszyć się tymi, które sprawiają im przyjemność, a więc np. ubrań czy produktów luksusowych. Natomiast agenci AI będą realizować nudne i powtarzalne zakupy np. produktów spożywczych, chemii gospodarczej, itp.

KATEGORIA
KARTY
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies