Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Polacy zaoszczędzone środki wolą wydać na wyjazdy niż dobra materialne

Rodacy szukają wielu sposobów na oszczędzanie, nie tylko promocji. Priorytetem pozostaje rozwój osobisty – wynika z badania Mastercard

Prawie 80 proc. ankietowanych osób z pokolenia Z oraz Y przyznaje, że w ostatnich miesiącach. podejmując decyzje zakupowe, szukało najlepszych promocji – podkreślono w informacji na temat najnowszego badania, przeprowadzonego przez Mastercard. Dodatkowo, 55 proc. badanych zmieniało miejsce zakupu z powodu ceny, a przeszło 51 proc., aby zaoszczędzić, zdecydowało się na zakup produktów w wielopakach. Wśród osób z pokolenia Z i Y popularne są także programy lojalnościowe, z których korzysta 60 proc. badanych. Poszukiwanie najniższych cen skierowało też spory odsetek badanych na azjatyckie platformy e-commerce, gdzie kupuje prawie 80 proc. badanych z pokolenia Z.

Przeczytajcie także: Mastercard promuje nowy standard płatności w internecie – Click to Pay

Badanie Mastercarda pokazało również, że starsze osoby są bardziej skłonne do rezygnacji z przyjemności celem poprawienia swojej sytuacji finansowej. Redukcję wydatków na rozrywkę w obliczu problemów zadeklarowało 38 proc. badanych z pokolenia Z, podczas gdy wśród pokolenia X i baby boomers było to 49 proc. pytanych.

Przeczytajcie także: Raport Mastercard: Nadchodzi nowe pokolenie zamożnych Polaków

Każde z pokoleń niechętnie rezygnuje ze swoich priorytetów. Niemal 60 proc. badanych osób z pokolenia baby boomers podkreśla, że są obecnie w najlepszym momencie na rozwijanie własnych pasji. A 52 proc. ankietowanych z pokolenia Z stawia w pierwszej kolejności na samorozwój.

Dla ponad połowy baby boomers oraz osób z pokolenia Z podróże w trudnych czasach zyskują na znaczeniu i chcieliby poświęcić tej aktywności więcej czasu. Jak zauważają eksperci Mastercard, pod tym względem nie różnimy się od reszty Europy, gdzie dominuje chęć poznawania świata i odmiennych kultur.

KATEGORIA
CIEKAWOSTKI
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies