Rodacy szukają wielu sposobów na oszczędzanie, nie tylko promocji. Priorytetem pozostaje rozwój osobisty – wynika z badania Mastercard
Prawie 80 proc. ankietowanych osób z pokolenia Z oraz Y przyznaje, że w ostatnich miesiącach. podejmując decyzje zakupowe, szukało najlepszych promocji – podkreślono w informacji na temat najnowszego badania, przeprowadzonego przez Mastercard. Dodatkowo, 55 proc. badanych zmieniało miejsce zakupu z powodu ceny, a przeszło 51 proc., aby zaoszczędzić, zdecydowało się na zakup produktów w wielopakach. Wśród osób z pokolenia Z i Y popularne są także programy lojalnościowe, z których korzysta 60 proc. badanych. Poszukiwanie najniższych cen skierowało też spory odsetek badanych na azjatyckie platformy e-commerce, gdzie kupuje prawie 80 proc. badanych z pokolenia Z.
Badanie Mastercarda pokazało również, że starsze osoby są bardziej skłonne do rezygnacji z przyjemności celem poprawienia swojej sytuacji finansowej. Redukcję wydatków na rozrywkę w obliczu problemów zadeklarowało 38 proc. badanych z pokolenia Z, podczas gdy wśród pokolenia X i baby boomers było to 49 proc. pytanych.
Każde z pokoleń niechętnie rezygnuje ze swoich priorytetów. Niemal 60 proc. badanych osób z pokolenia baby boomers podkreśla, że są obecnie w najlepszym momencie na rozwijanie własnych pasji. A 52 proc. ankietowanych z pokolenia Z stawia w pierwszej kolejności na samorozwój.
Dla ponad połowy baby boomers oraz osób z pokolenia Z podróże w trudnych czasach zyskują na znaczeniu i chcieliby poświęcić tej aktywności więcej czasu. Jak zauważają eksperci Mastercard, pod tym względem nie różnimy się od reszty Europy, gdzie dominuje chęć poznawania świata i odmiennych kultur.