To druga metoda zdalnego potwierdzenia tożsamości przy odblokowywaniu dostępu do konta. W grudniu uruchomiono procedurę opartą głównie na pytaniach weryfikacyjnych
Pocztowy zaoferował klientom nowy sposób odblokowywania dostępu do bankowości internetowej. Mogą to zrobić wykorzystując aplikację mObywatel. Usługa jest dostępna zarówno dla klientów detalicznych, jak i mikroprzedsiębiorców.
W razie potrzeby przywrócenia dostępu do konta i ustawienia nowego hasła klient powinien wybrać opcję „Odblokuj dostęp” na stronie logowania do serwisu Pocztowy24. Tam zdecyduje, czy chce odpowiedzieć na pytania weryfikacyjne, czy potwierdzić tożsamość za pomocą aplikacji mObywatel. Jeśli wybierze tę drugą metodę, po podaniu swojego numeru klienta (NIK) system wyświetli kod QR do zeskanowania w aplikacji mObywatel (lub alternatywnie 6-cyfrowy kod do przepisana). Po weryfikacji dane klienta są przekazywane do banku, a ten sprawdza ich zgodność z tymi zapisanymi w swoich systemach. Jeśli weryfikacja przebiegnie pozytywnie, klient otrzyma SMS z kodem pozwalającym odblokować dostęp do serwisu. Następnie decyduje, czy chce się nadal logować do bankowości na podstawie dotychczasowego hasła czy zmienić je z wykorzystaniem jednorazowego kodu z SMS-a.
Warto przypomnieć, że mObywatela do odzyskiwania dostępu do bankowości i ustawiania nowego hasła mogą wykorzystywać też np. klienci VeloBanku. Mogliście o tym przeczytać tutaj.
A wracając do Pocztowego, to jest to kolejne udogodnienie w procedurze przywracania dostępu do konta. W grudniu zeszłego roku wprowadzono bowiem wspomniane wyżej pytania weryfikacyjne, dzięki którym klienci zyskali możliwość samodzielnego przechodzenia tego procesu, o czym pisaliśmy w tekście: Po utracie hasła klienci Pocztowego dostęp do bankowości online odblokują sobie sami. Wcześniej w takiej sytuacji musieli odwiedzić placówkę albo skontaktować się z infolinią. Jak podawał wówczas Pocztowy, jego infolinia obsługiwała dziennie ok. 400 zgłoszeń dotyczących odzyskiwania dostępu do bankowości elektronicznej. Wprowadzenie metod samoobsługowych jest więc nie tylko krokiem zwiększającym wygodę posiadaczy rachunków, ale i odciążającym konsultantów.