Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Przelewów typu pay by link nie ubywa, ale trend to jeszcze nie jest

Mimo wzrostu liczby i wartości przelewów typu pay by link, tracą rynek względem konkurencyjnych metod płatności

Narodowy Bank Polski opublikował wreszcie zaległe tabele z danymi dotyczącymi liczby i wartości przelewów realizowanych w sklepach internetowych. Ze statystyk wynika, że w IV kw. ubiegłego roku w polskim e-commerce zrealizowano 67,7 mln przelewów o wartości 21,8 mld zł. To względem III kw. 2023 r. wzrost o odpowiednio 4,1 mln oraz 800 mln zł.

Przeczytajcie także: Visa wprowadzi na rynek kilka nowych usług

Takie dane mogą być zaskakujące, ponieważ od dłuższego czasu liczba i wartość przelewów w e-commerce spada za sprawą wzrostu konkurencyjnych metod płatniczych. W tym gronie wymienić trzeba w pierwszej kolejności Blika oraz karty, które wkradły się w łaski kupujących online m.in. dzięki wzrostowi zainteresowania portfelami cyfrowymi Apple Pay i Google Pay.

Dodatkowo jednak statystyki opublikowane właśnie przez NBP zaskakują dlatego, że pokazują wzrost liczby i wartości przelewów typu pay by link. W ciągu IV kw. ubiegłego roku pay by linków wykonano o 1,2 mln więcej niż w poprzednim okresie a ich wartość wzrosła o ponad 242 mln zł. Tymczem pay by linki muszą się zmagać z konkurencją nie tylko Blika i kart, ale także przelewów realizowanych przy wykorzystaniu otwartej bankowości.

Przeczytajcie także: Blik rośnie dzięki P2P i e-commerce

Z punktu widzenia osoby płacącej obie metody niewiele się różnią, ale przelewy procesowane w ramach otwartej bankowości niosą korzyść dla operatora płatności w postaci niższych kosztów. Firmy płatnicze zatem systematycznie zastepują nimi pay by linki. Obecnie obserwowany wzrost może więc wynikać z czynników sezonowych, bo w stosunku rocznym liczba pay by linków spadła w IV kw. 2023 r. o ponad 22 mln, a wartość – o 3,7 mld zł. Na wyciąganie poważmiejszych wniosków lepiej poczekać do czasu, gdyt NBP opublikuje dane za I kw. bieżącego roku.

KATEGORIA
E-COMMERCE
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies