Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Ciąg dalszy kłopotów Getiru. Jednorożec z sektora q-commerce opuszcza Europę

Getir ograniczy swoją działalność do macierzystego rynku, czyli Turcji

Działający w sektorze q-commerce Getir zamyka swój europejski biznes – donosi tech.eu. Podmiot realizujący szybkie dostawy zakupów wycofuje się z Niemiec, Wielkiej Brytanii i Holandii, ograniczając swoją działalność jedynie do macierzystego rynku, czyli Turcji. Wcześniej – jeszcze w 2023 r. – firma zakończyła działalność we Francji, Włoszech, Hiszpanii i Portugalii.

Przeczytajcie także: Erli chce być drugim marketplace'em w Polsce

Zaplanowane na 15 maja zamknięcie biznesu w Niemczech poskutkuje także pożegnaniem z marką Gorillas. To brand, który czytelnicy cashless.pl mogą kojarzyć w związku z planami tego podmiotu, aby zaoferować swoje usługi również na polskim rynku. Do debiutu nad Wisłą jednak ostatecznie nie doszło. Firma zaś dalej szukała pomysłu na działalność – najpierw zdecydowała się na zmianę modelu biznesowego, a ostatecznie trafiła pod młotek. Za 1,1 mld euro kupił ją działający w tej samej branży Getir.

Getir został założony w 2015 r. Łącznie od inwestorów turecka firma pozyskała 1,8 mld dolarów, a 768 mln dolarów zebranych w ramach rundy serii E w 2022 r. zapewniło jej wycenę na poziomie 11,8 mld dolarów. Jednak już w kolejnym roku zaczęły się pojawiać doniesienia o problemach podmiotu, zamykaniu magazynów i zaległościach w płatnościach dla dostawców.

Do prawdziwego wysypu platform oferujących zakupy za pośrednictwem internetu i szybką dostawę pod adres wskazany przez klienta doszło w okresie pandemii. Z czasem jednak okazało się, że rynek nie jest aż tak łatwy, jak chyba część podmiotów się spodziewała. Niektóre zdecydowały się na zmianę modelu biznesowego, inne w ogóle zamknęły czy ograniczyły regionalnie swoją działalność.

Przeczytajcie także: InPost Fresh poszerza zasięg

W tym kontekście warto wspomnieć o niedawnej informacji na temat integracji dwóch projektów z grupy Żabka: Jush! oraz delio. Jush! oferuje klientom ekspresowe dostawy (nawet w 15 minut), ale dostępny w aplikacji asortyment jest ograniczony do najczęściej kupowanych produktów. Z kolei delio ma znacznie bardziej rozbudowaną ofertę, ale zakupy przez tę platformę nie zastąpią szybkiego wyjścia do sklepu – kurier dotrze najwcześniej po kilku godzinach lub następnego dnia. Dotychczas każdy z konceptów był dostępny za pośrednictwem osobnej aplikacji. Zmieniono to w nowej odsłonie aplikacji Jush!, gdzie klient na ekranie powitalnym może wybrać, z którego rozwiązania chce skorzystać, w zależności od jego aktualnych potrzeb zakupowych.

KATEGORIA
E-COMMERCE
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies