Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
InPost nie rezygnuje z lodówkomatów. Maszyny stoją już w kilkunastu polskich miastach

Lodówkomaty pojawiły się na rynku jeszcze w poprzedniej dekadzie, ale przez długi czas ich liczba była znikoma. Teraz InPost powrócił do rozwoju tej sieci

InPost ponownie rozwija sieć lodówkomatów. Do niedawna maszyny tego typu były dostępne w czterech polskich miastach. Teraz można je znaleźć w 14. Takie dane przekazuje serwis wiadomoscihandlowe.pl, który jednocześnie podaje, że obecnie nad Wisłą działa ponad sto lodówkomatów.

Przeczytajcie także: Alior wprowadza funkcję "Doładuj konto"

Czym jest lodówkomat? To urządzenie wyglądem przypominające popularne w naszym kraju automaty paczkowe. Jednak oprócz zwykłych szafek maszyny posiadają także strefy chłodzenia i mrożenia. W efekcie można do nich dostarczać produkty spożywcze wymagające przechowywania w niższych temperaturach.

Projekt ten został wdrożony jeszcze w poprzedniej dekadzie, ale na jakiś czas zaniechano budowy sieci tego typu urządzeń. Lodówkomaty można było znaleźć w Warszawie, Wrocławiu, Krakowie i Łodzi. Teraz przynajmniej jedno urządzenie działa też w Bydgoszczy, Białymstoku, Gliwicach, Katowicach, Gdańsku, Lublinie, Szczecinie, Rzeszowie, Poznaniu oraz Toruniu. Ekspansja staje się zatem widoczna, ale InPost odmówił komentowania tej sprawy. Warto zaznaczyć, że wspomniane ponad sto maszyn to niewiele względem liczby paczkomatów InPostu działających w Polsce. Wedle danych zebranych przez serwis cashless.pl na koniec ubiegłego roku było ich niemal 22 tys. Wszystkich automatów paczkowych w Polsce na koniec 2023 r. było ok. 38,7 tys.

Przeczytajcie także: Więcej Blika w SGB

Zmian doczekała się także aplikacja InPost Fresh. Umożliwia ona robienie zakupów, które dostarczane są do paczkomatu (albo lodówkomatu) lub pod adres wskazany przez klienta. Początkowo usługa dostępna była w kilku miastach, ale pod koniec 2022 roku jej zasięg rozszerzono na cały kraj. Operator aplikacji podaje, że za jej pośrednictwem klienci mają do wyboru ponad 200 tys. produktów z różnych kategorii. Ostatnie zmiany w apce polegały na usprawnieniu jej działania, ale też na odświeżeniu szaty graficznej.

KATEGORIA
E-COMMERCE
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies