Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Niemal co szósta płatność zbliżeniowa w Polsce odbywa się za pomocą takich rozwiązań jak Apple Pay czy Google Pay

Z danych serwisu cashless.pl wynika, że udział płatności mobilnych w transakcjach zbliżeniowych w terminalach zbliża się do 17 proc.

Kilka dni temu Narodowy Bank Polski opublikował dane na temat rynku kart w Polsce w III kw. ubiegłego roku. Wynika z nich, że w okresie lipiec-wrzesień 2023 r. klienci banków z Polski przeprowadzili ok. 2,255 mld płatności zbliżeniowych. Dzięki tym statystykom oraz danym zebranym wcześniej przez cashless.pl można już wyliczyć udział płatności mobilnych we wszystkich transakcjach zbliżeniowych zrealizowanych w Polsce w III kw. ubiegłego roku.

Przeczytajcie także: Co i gdzie możecie zrobić Blikiem

Jak już wcześniej mogliście się dowiedzieć, w III kw. 2023 r. klienci banków analizowanych przez cashless.pl zrealizowali w terminalach prawie 378 mln zbliżeniowych płatności mobilnych. Chodzi o takie rozwiązania jak Apple Pay, Google Pay czy mniej popularne płatności smartwatchami. Pozwala to wyliczyć, że na koniec września ubiegłego roku 16,8 proc., a więc niemal co szósta płatność zbliżeniowa w Polsce przeprowadzana była za pomocą urządzenia mobilnego, a nie plastikowej karty.

Przeczytajcie także: Pierwszy bank wycofuje się z programu "Czyste powietrze"

Udział płatności mobilnych we wszystkich transakcjach zbliżeniowych rośnie systematycznie i dość dynamicznie. W porównaniu z II kw. 2023 r. – o 0,4 pkt. proc. Natomiast w porównaniu z III kw. 2022 r. – już o ponad 2,5 pkt. proc. Dla porównania w 2020 r. udział ten wynosił ok. 6 proc.

Ważne, że w rzeczywistości klienci banków z Polski płacą mobilnie jeszcze częściej, niż wynika to z danych cashless.pl. Nie wszystkie bowiem instytucje podają nam kompletne dane na temat płatności zbliżeniowych, a niektóre nie aktualizują ich od bardzo dawna.

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies