Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Polacy nie chcą płacić za ubezpieczenia transakcji – wynika z nowego badania SW Research dla Tpay

Tylko 6 proc. badanych decyduje się nabyć dodatkowe ubezpieczenie, które umożliwiłoby zabezpieczenie płatności podczas zakupów online. Sceptycy zdecydowanie przeważają

Tylko co piąty spytany o zainteresowanie wykupieniem ubezpieczenia, które umożliwiłoby zabezpieczenie płatności podczas zakupów online, jest skłonny to rozważyć i wybrać taką opcję – wynika z nowej części badania SW Research wykonanego dla operatora płatniczego Tpay. Zdecydowanymi przeciwnikami takiej opcji jest 12 proc. ankietowanych, a raczej nie skorzysta z takiej usługi 26 proc. Największa grupa, bo 35 proc. nie ma zdania w tym zakresie.

Przeczytajcie także: Aion likwiduje usługę zarządzania portfelem

Ostrożne podejście konsumentów do korzystania z takich usług może być spowodowane brakiem wiedzy na temat bezpiecznych zakupów w sieci. Przekazywanie informacji na ten temat to głównie zadanie sprzedawców.

– Tym, co może, a nawet powinien zrobić konsument, aby nabrać pewności co do tego czy zakupy w tym konkretnym sklepie są bezpieczne, jest zapoznanie się z regulaminem sklepu, w którym chce dokonać płatności oraz rozważne wyrażanie zgody, o jaką prosi operator danego serwisu. Warto również pamiętać, że istnieje szereg instytucji dbających o nasze bezpieczeństwo w procesie nie tylko płatności online, ale całych e-zakupów – mówi Krzysztof Szanecki, security manager w Tpay. – Wiarygodny operator płatności powinien przede wszystkim posiadać licencję na świadczenie usług, wydawaną przez odpowiedni organ, np. Komisję Nadzoru Finansowego – dodaje Krzysztof Szanecki.

Z badania SW Research wynika również, że największa grupa zainteresowana wykupieniem specjalnego ubezpieczenia płatności wskazała kwotę od 100 do 499 zł – to wybór 42 proc. badanych w tej grupie. Po kilkanaście procent wskazało przedziały z niższymi kwotami do 100 zł. Jedynie 11 proc. wybrało przedział powyżej 500 zł. Jeśli chodzi o formę ubezpieczenia płatności, którą ankietowani byliby potencjalnie zainteresowani, 41 proc.wskazało opcję możliwość wykupienia ubezpieczenia do pojedynczej transakcji, a 38 proc. wskazało na jednorazowe ubezpieczenie na rok. Miesięczne ubezpieczenie wskazało 18 proc.

Przetytajcie także: Ubezpieczyciele przestali się bać roli fabryki produktów

Z badania wynika, że 44 proc. badanych preferuje konkretnego operatora płatności przy transakcji za zakupy online ze względu na poczucie bezpieczeństwa. Z kolei dla 63 proc. przy zakupach online operator ma znaczenie, a dla 89 proc. badanych przy zakupach online bardzo ważne jest bezpieczeństwo transakcji. Jednocześnie 77 proc. zawsze przed dokonaniem zakupu online sprawdza dostępne w sklepie metody płatności.

KATEGORIA
E-COMMERCE
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies