Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Płatności odroczone ważniejsze w e-commerce niż darmowe zwroty niechcianych zakupów. Ciekawe wyniki badania

Już 19 proc. Polaków sprawdza, czy sklep internetowy oferuje odroczone płatności za zakupy

Płatności odroczone, czyli BNPL, szturmem podbijają polski rynek i już stały się najważniejszym elementem z oferty usług dodatkowych, na jakie zwracają uwagę konsumenci podczas zakupów internetowych. W ten sposób można odroczyć płatność za zakupy o co najmniej 30 dni, bez dodatkowych opłat po stronie konsumenta. Tej opcji na stronie e-sklepów szuka już 19 proc. ankietowanych – wynika z badania Mobile Institute, przeprowadzonego dla Izby Gospodarki Elektronicznej. Ciekawe jest także to, że usługa BNPL jest częściej poszukiwana przez konsumentów niż prawo do darmowego zwrotu towaru. Tę opcję wskazało tylko 9 proc. badanych.

Przeczytajcie także: Kolejne podwyżki na Allegro

Jak wynika z ww. badania, długi okres, w którym wolno odesłać towar bez konsekwencji, wymieniło wśród czynników oceny oferty sklepu 6 proc. ankietowanych. Autorzy raportu zwracają uwagę, że wszystkie powyżej wymienione aspekty znalazły się też w zestawie tych, które internauci biorą znacznie częściej pod uwagę w dobie kryzysu.

– Jeśli kupując nie musimy płacić od razu, a produkt możemy łatwo zwrócić, ryzyko nietrafionego zakupu bądź takiego, który przewyższa nasze zdolności nabywcze, znacznie spada. A to jest duży atut w niepewnych ekonomicznie i trudnych czasach – tłumaczą analitycy Mobile Institute.

Przeczytajcie także: Wartość finansowania w ramach płatności odroczonych w ciągu roku wzrosła o 59 proc.

Fundacja Rozwoju Rynku Finansowego podała w sierpniu dane o rynku BNPL. W maju bieżącego roku obejmował on 842 tys. pożyczek. Ich łączna wartość osiągnęła 303 mln zł, co oznacza wzrost w porównaniu z tym samym miesiącem przed rokiem o ponad 59 proc. Jednocześnie dane przekazywane przez FRRF nie obejmują całego rynku, a tylko część sprzedaży raportowaną przez instytucje do biura informacji gospodarczej CRIF. Faktyczna skala jego rozwoju jest zatem nawet jeszcze większa.

KATEGORIA
E-COMMERCE
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies