Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Polacy przed podwyżkami uciekają do e-commerce. E-sklepy przyciągają cenami

Nasi rodacy coraz chętniej kupują online także dlatego, by lepiej kontrolować wydatki. Co drugi robi zakupy w sieci częściej niż rok temu

Z najnowszego raportu Izby Gospodarki Elektronicznej, o którym w serwisie cashless.pl możecie przeczytać jako pierwsi, wynika, że w ramach działań zmierzających do poprawy stanu swoich finansów Polacy w pierwszej kolejności zaczęli skrupulatnie prowadzić budżet domowy i kontrolować wydatki, a także odłożyli na później inwestycje. Sposobem na poprawę sytuacji okazały się także zakupy internetowe, dzięki którym można zaoszczędzić na wydatkach. Częściej niż rok temu w sieci kupuje 50 proc. konsumentów, a 7 na 10 konsumentów już przeniosło lub właśnie przenosi do internetu zakupy w przynajmniej jednej kategorii.

Przy czym w tym roku są to przede wszystkim najpoważniejsze pozycje w domowych budżetach jak odzież, kosmetyki, sprzęt elektroniczny, RTV/AGD, motoryzacja czy produkty codziennego użytku (chemia domowa i leki).

Przeczytajcie także: Na polskim rynku działa już ponad 33 tys. automatów paczkowych

– Wyniki naszego raportu pokazują wyraźnie, że zakupy w internecie to najpopularniejsza strategia zakupowa na trudne czasy. Częściej kupujemy w internecie ponieważ jest możliwość porównywania produktów i ofert – mówi Patrycja Sass-Staniszewska, prezes Izby Gospodarki Elektronicznej.

Polacy starają się przede wszystkim kupować sprytnie, a w ramach smart zakupów najczęściej dokładnie analizują swoje potrzeby i wybory, poszukując promocji, optymalnych ofert, czekają na wyprzedaże. Korzystają też znacznie częściej niż rok temu z opcji minimalizujących ryzyko zakupu, jakie daje im e-commerce, czyli darmowych zwrotów i płatności odroczonych.

Przeczytajcie także: InPost Pay coraz bliżej

Osłabienie kondycji finansowej odczuwają prawie wszyscy badani. Jedynie zamożni Polacy (zarabiający ponad 7 tys. zł miesięcznie) uważają, że ich sytuacja jest lepsza niż rok temu. Nawet jednak ten segment skierował swoje zakupy do e-commerce. 58 proc. przyznaje, że ze względu na inflację częściej kupuje w sieci. Zdaniem Izby Gospodarki Elektronicznej konsumenci będą korzystać z zakupów w sprawdzonych miejscach, ale też z dobrodziejstwa porównywarek cenowych, poszukując optymalnych ofert.

Będą też rozważać opcje tańszych zamienników, a warunkiem koniecznym zakupu stanie się darmowa dostawa i zwrot. Zgodnie z deklaracjami zaczną też częściej zerkać na zagraniczne e-sklepy pod kątem atrakcyjnych ofert i asortymentu. Już 2/3 badanych, którzy kupują poza Polską, wskazuje, że powodem jest sytuacja gospodarcza i poszukiwanie tańszej i dobrej jakościowo alternatywy zakupowej.

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies