Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Nowość w aplikacji PeoPay Kids: gra edukacyjna, która ma wprowadzić dzieci w świat finansów

Gra ma dziesięć sezonów, w trakcie których dzieci będą się uczyły m.in. o tym, czym są pieniądze, jak oszczędzać, czy jak dbać o bezpieczeństwo

Bank Pekao przygotował grę edukacyjną dla dzieci, wprowadzającą je w świat finansów. Nowy moduł w najbliższych dniach pojawi się w aplikacji PeoPay Kids na platformie Android. Młodzi użytkownicy iPhone’ów muszą jeszcze trochę poczekać – odpowiednia aktualizacja na iOS pojawi się prawdopodobnie na początku roku szkolnego.

Aplikacja PeoPay Kids kierowana jest do dzieci w wieku od 6 do 12 lat i to z myślą o tej grupie wiekowej przygotowana została, pod okiem specjalistów od edukacji finansowej, dziś zaprezentowana gra. W jej trakcie dziecko będzie zdobywać wiedzę o finansach, zapoznając się ze scenkami i historyjkami, rozwiązując quizy i wykonując ćwiczenia edukacyjne i zadania, również w świecie rzeczywistym.

Przeczytajcie także: Pekao zintegrował bankowość z systemem księgowym

Twórcy gry przygotowali 10 sezonów, których tematami głównymi będą: pieniądz, portfel, majątek, przedsiębiorczość, na bank, bankowość elektroniczna, ludzie sukcesu, trudne tematy, bezpieczeństwo, przyszłość. Na początek bank udostępnia trzy sezony, a z czasem w aplikacji pojawią się kolejne.

W każdym sezonie dziecku towarzyszy inna postać (stworek), która rozwija się wraz z postępami gracza. Za rozwiązywanie quizów, wykonywanie zadań oraz przejście turnieju podsumowującego dany etap dziecko dostaje gwiazdki, które na koniec sezonu może przeznaczyć na zakup gadżetów dla swojego stworka. Dodatkowo po każdym sezonie gracz dostaje 100 diamentów, których wydawanie ma być swego rodzaju lekcją rozsądnego dysponowania pieniędzmi: dziecko będzie miało za zadanie podjąć decyzje dotyczące spożytkowania tych zasobów – tak aby na koniec zachować co najmniej 20 diamentów, ale też utrzymać zadowolenie stworka towarzyszącego mu w grze.

Udostępnienie gry edukacyjnej zbiega się z trzecią rocznicą debiutu samej aplikacji PeoPay Kids. Przy tej okazji bank pochwalił się podczas konferencji prasowej kilkoma statystykami: aplikacja ma ponad 100 tys. aktywnych użytkowników (przy czym warto mieć na uwadze, że po ukończeniu 13 r.ż. użytkownicy są przenoszeni do apki dla młodzieży), 11 mln logowań i ponad 100 mln oszczędności w skarbonkach utworzonych w PeoPay Kids.

Pekao jest również zadowolone ze wzrostów, jeśli chodzi o szerzej rozumianą grupę klientów młodych, a więc zarówno tych z kontami dziecięcymi, jak i młodych dorosłych (do 26 r.ż.). Jak podano, w minionym roku otwarto 203 tys. takich rachunków. Ogółem Pekao ma obecnie ok. 1 mln klientów w wieku do 26 r.ż., co w ocenie banku oznacza udział w rynku na poziomie 25-30 proc. (bank szacuje, że ok. 3-4 mln młodych ma swoje rachunki).

Przeczytajcie także: Pekao wprowadza Family Office

Wprowadzenie modułu edukacyjnego towarzyszy również premiera raportu dotyczącego poziomu edukacji finansowej dzieci w Polsce. Można się z niego dowiedzieć m.in., że 88 proc. rodziców uważa przekazywanie dzieciom wiedzy i umiejętności finansowych za istotne. Za najważniejsze źródło wiedzy w tym temacie rodzice uważają samych siebie, ale aż 59 proc. ankietowanych rodziców sądzi, że ważną rolę w takiej edukacji powinien odgrywać sektor bankowy. Z badań ankietowych wynika, że rodzice, których dzieci korzystają z konta bankowego, w większości uważają, że posiadanie konta ma dobry wpływ na dzieci – uczy je oszczędzania, zarządzania pieniędzmi i kontroli wydatków. Z obserwacji rodziców wynika, że dzieci lepiej radzą sobie z finansami od czasu, kiedy mają konto w banku (64 proc. odpowiedzi). Rodzice zwracają także uwagę na wzrost poziomu samodzielności najmłodszych w obszarze finansów.

Przeprowadzone badanie pozwoliło także poznać poziom ucyfrowienia najmłodszych oraz ich nawyki w tym obszarze. Dane pokazują, że aż 89 proc. dzieci posiada własnego smartfona i korzysta z niego głównie w celach rozrywkowych, z których najbardziej powszechnym są gry. Dodatkowo, 23 proc. dzieci ma na swoim smartfonie zainstalowaną aplikację bankową (to 54 proc. dzieci posiadających konto bankowe). Najmłodsi wykorzystują ją głównie do sprawdzania stanu konta, oszczędzania, sprawdzania historii transakcji oraz dokonywania płatności Blik. Badanie pokazało, że Pekao znajduje się w czołówce banków najczęściej wybieranych przez rodziców w celu ucyfrowienia finansów swoich dzieci.

Przy okazji Dnia Dziecka Bank Pekao zachęca również do skorzystania z promocji Rodzice polecają Konto Przekorzystne dzieciom, o której więcej przeczytacie tutaj.

KATEGORIA
APLIKACJE
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies