Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Brzoska, szef InPostu: przesyłki międzynarodowe wprowadzimy do końca 2023 roku. Początkowo usługa ma objąć 9 krajów

InPost współpracuje już z Allegro w dostarczaniu przesyłek do Czech, ale nie dowozi ich bezpośrednio klientom

Rafał Brzoska, prezes InPostu, podczas konferencji prasowej poświęconej wynikom firmy w I kw. 2023 roku poinformował, że spółka chce do końca roku udostępnić pierwszym sprzedającym usługę przesyłek międzynarodowych. Dotyczy to dziewięciu rynków, na których obecnie działa podmiot. Z czasem zasięg rozwiązania byłby rozszerzony na kolejne kraje.

Przeczytajcie także: Kwartalna wartość transakcji przekroczyła 50 mld zł

Największym rynkiem dla InPostu pozostaje Polska, ale firma działa też w Wielkiej Brytanii, Francji, krajach Beneluksu, na Półwyspie Iberyjskim oraz we Włoszech. Z wypowiedzi Brzoski wynika również, że firma współpracuje z Allegro w dostarczaniu przesyłek do Czech. W serwisie cashless.pl mogliście przeczytać, że rodzimy potentat uruchomił sprzedaż u naszych południowych sąsiadów w ramach allegro.cz. InPost dostarcza paczki do sortowni w Czechach, ale nie dowozi ich bezpośrednio klientom.

W minionym kwartale InPost obsłużył łącznie blisko 199 mln przesyłek (wzrost o 21 proc. względem analogicznego okresu 2022 roku), z czego 132 mln przypadły na polski rynek (wzrost o 18 proc.). Na koniec pierwszego kwartału sieć paczkomatów liczyła niemal 29,8 tys. urządzeń, czyli o ponad jedną trzecią więcej niż rok wcześniej. Większość tych maszyn działa na polskim rynku, o czym więcej przeczytacie w tym tekście.

Przeczytajcie także: Pekao uruchomił promocję dla młodych klientów

InPost chce w tym roku koncentrować się na trzech obszarach. Po pierwsze dynamika rozwoju w Polsce ma być wyższa niż ta ogólnorynkowa, jednocześnie rosnąć ma marża. Po drugie firma chce poprawić rentowność Mondial Relay, czyli francuskiego podmiotu przejętego w połowie 2021 roku. Trzecim celem jest poprawa operacji logistycznych w Wielkiej Brytanii i wzrost udziału w tamtejszym rynku B2C.

KATEGORIA
E-COMMERCE
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies