Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
InPost finalizuje przejęcie Mondial Relay. Wprowadza też zmiany w aplikacji

Od 15 lipca użytkownicy apki będą mogli przedłużać czas pobytu przesyłki w paczkomacie o 24 godziny

InPost poinformował, że sfinalizował przejęcie Mondial Relay – francuskiej firmy dostarczającej przesyłki. Wartość transakcji wyniosła 513 mln euro, czyli równowartość 2,3 mld zł. Operator paczkomatów przekonuje, że dzięki tej operacji stanie się największą w Europie platformą dostaw dla e-commerce.

Przeczytajcie także: W aplikacji SGB Mobile pojawiła się usługa Autopay

Na temat przejęcia mogliście przeczytać w serwisie cashless.pl jeszcze w marcu br. Wpisuje się ono w strategię rozwoju InPostu w Europie Zachodniej. W ubiegłym roku francuska firma obsłużyła 131 mln przesyłek i uzyskała przychody ze sprzedaży w wysokości 437 mln euro. We Francji jest to druga co do wielkości sieć, obejmująca 11 tys. punktów oraz cztery centra dystrybucyjne. Zarządzana przez Rafała Brzoskę spółka przekonuje, że przejęcie Mondial Relay pozwoli jej wejść nie tylko na rynek francuski, ale też do krajów Beneluksu i na Półwysep Iberyjski.

InPost rozwija się też na rodzimym rynku. W serwisie cashless.pl przeczytacie o nowej aplikacji, którą można pobrać na urządzenia z Androidem oraz iOS: Inpost Fresh. Za jej pośrednictwem można zamawiać żywność i inne najpotrzebniejsze produkty ze sklepów Makro. Usługa działa w Warszawie, operator apki deklaruje jednak, że w najbliższym czasie jej zasięg terytorialny będzie poszerzany o inne miasta. InPost Fresh zapewnia także krótki czas dostawy, który wynieść może nawet do 60 min (przy zamówieniu typu Express). Minimalna kwota zamówienia w tym wypadku to 25 zł. Rośnie ona do 100 zł, gdy klient skorzysta z zamówienia na kolejny dzień. Koszt dostawy ma zostać podany po złożeniu zamówienia i obliczeniu jego wartości.

Przeczytajcie także: SIBS jedynym właścicielem PayTel

Z kolei użytkowników podstawowej apki InPostu zapewne ucieszą zmiany, jakie pojawiły się w jej regulaminie. Od 15 lipca użytkownicy InPost Mobile będą mogli w aplikacji przedłużać czas pobytu przesyłki w paczkomacie o 24 godziny. Opłata za usługę wyniesie 6,50 zł netto (7,99 zł brutto), niezależnie od wielkości przesyłki. Jednocześnie firma wyłączy obecnie stosowane rozwiązanie, czyli opcję przedłużenia przechowania paczki za pomocą SMS-a premium (pozwalało na większe odroczenie odbioru, ale było droższe i mniej funkcjonalne).

KATEGORIA
E-COMMERCE
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies