Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
InPost wybiera się na zakupy. Za 2,6 mld zł chce przejąć francuską platformę Mondial Relay

Mondial Relay ma blisko 16 tys. punktów odbioru i nadania we Francji, krajach Beneluksu i na Półwyspie Iberyjskim

Inpost zapowiedział zakup Mondial Relay – francuskiej firmy dostarczającej przesyłki. Platforma posiada blisko 16 tys. punktów odbioru i nadania we Francji, krajach Beneluksu i na Półwyspie Iberyjskim. Przejęcie o wartości około 2,6 mld zł ma być finansowane długiem. Transakcja powinna zostać sfinalizowana do końca drugiego kwartału 2021 roku. Wymaga to uzyskania opinii Rady Pracowniczej Mondial Relay oraz zgody organów regulacyjnych, o czym informuje serwis ISBnews.

Przeczytajcie także: Getin będzie blokować przelewy pay by link na wysokie kwoty

W ubiegłym roku francuska platforma obsłużyła 131 mln przesyłek i uzyskała przychody ze sprzedaży w wysokości 437 mln euro. We Francji jest to druga co do wielkości sieć, obejmująca 11 tys. punktów oraz cztery centra dystrybucyjne. Działania Inpostu nie są wielką niespodzianką – jeszcze w połowie lutego mogliście przeczytać w serwisie cashless.pl, że operator paczkomatów zamierza się rozwijać w Europie Zachodniej. Mowa była wówczas o Wielkiej Brytanii, Włoszech, Hiszpanii oraz właśnie Francji. W przypadku tego ostatniego państwa spółka analizowała kilka możliwych scenariuszy, w tym rozwój organiczny lub akwizycję lokalnej firmy. Postawiono na przejęcie.

Przeczytajcie także: mPay może świadczyć usługi otwartej bankowości

Zarządzana przez Rafała Brzoskę spółka pochwaliła się także dobrymi wynikami za poprzedni rok. W 2020 roku przychody wzrosły o 104 proc. i sięgnęły 2,53 mld zł. Z kolei EBITDA, czyli zysk operacyjny przed potrąceniem odsetek od zaciągniętych zobowiązań oprocentowanych, podatków i amortyzacji, wzrósł aż o 184 proc. do 994 mln zł. W ubiegłym roku firma dostarczyła w Polsce 308 mln paczek (wzrost o 114 proc. względem roku 2019). Inwestycje pochłonęły 537 mln zł, dzięki czemu liczba paczkomatów wzrosła o 50 proc. Na koniec grudnia Inpost posiadał nad Wisłą ponad 10,7 tys. maszyn tego typu. Niedawno przekroczono granicę 11 tys. automatów, ale Inpost zapowiedział już dalszy dynamiczny rozwój sieci.

Źródło: ISBnews

KATEGORIA
E-COMMERCE
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies