Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Portugalczycy dokupują akcje. SIBS jedynym właścicielem PayTel

Comp nie zarobił na tej transakcji tyle, ile pierwotnie zakładano

Grupa SIBS kupiła ostatnią część akcji PayTel, o czym poinformował polski dostawca usług płatniczych. Tym samym zakończył się czwarty i zarazem ostatni etap procesu przejmowania rodzimej spółki. W efekcie portugalska grupa stała się jedynym akcjonariuszem PayTel, należącego wcześniej do Comp. Nowy właściciel ma sprzyjać rozwojowi oferty produktowej.

Przeczytajcie także: InPost Fresh już działa. Do czego służy nowa aplikacja?

Na temat tego przejęcia mogliście przeczytać w serwisie cashless.pl trzy lata temu, gdy Comp potwierdził pogłoski o transakcji. Właściciel sprzedawał wówczas 55 proc. udziałów w PayTel, pozostałe 45 proc. miało być sprzedawane w trzech transzach. Za pierwszy pakiet Comp zainkasował 34 mln zł, a firma liczyła na to, że wartość kolejnych pakietów będzie rosła za sprawą udziału PayTel w programie Polski Bezgotówkowej (cena akcji miała być ustalana na podstawie wyników). I rzeczywiście liczba obsługiwanych przez PayTel terminali podwoiła się od 2108 r. Jednak z komunikatu spółki wynika, że za 100 proc. akcji zainkasowano około 41 mln zł. Niższy niż oczekiwanego wynik Comp tłumaczy pandemią.

Jeszcze w 2018 roku strony informowały, że nowy i stary właściciel będą przez najbliższe pięć lat współpracować w zakresie sprzedaży i integracji kas fiskalnych z terminalami płatniczymi. Teraz potwierdzono, że potrwa to jeszcze dwa lata, ale współdziałanie nie odbywa się na zasadzie wyłączności.

Przeczytajcie także: Cinkciarz wychodzi za granicę z kartami wielowalutowymi

PayTel procesuje płatności bezgotówkowe wykonywane za pomocą kart i płatności mobilnych, zajmuje się także terminalami POS (instalacja, serwis i dzierżawa). Firma rozwija własne aplikacje i infrastrukturę. Z kolei SIBS działa od blisko czterech dekad i świadczy usługi w zakresie płatności na trzech kontynentach, dociera do 300 mln klientów i przetwarza rocznie około 6 mld transakcji.

KATEGORIA
KARTY
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies