Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Płatności odroczone od PKO BP dostępne już dla wszystkich klientów. Usługę można aktywować zdalnie w IKO i iPKO

Aktywacja w iPKO lub IKO wymaga jedynie paru kliknięć, jeśli jednak klienci woleliby skorzystać ze wsparcia konsultanta, mogą uruchomić usługę za pośrednictwem infolinii lub w oddziale

PKO BP poinformował, że usługa płatności odroczonych PKO Płacę później jest już dostępna dla wszystkich zainteresowanych klientów, którzy mają odpowiednią zdolność kredytową. Usługę można aktywować w serwisie internetowym iPKO, aplikacji IKO, podczas rozmowy z konsultantem na infolinii lub w oddziale banku.

Aby aktywować usługę zdlanie należy kliknąć w serwisie transakcyjnym iPKO ikonę usługi PKO Płacę później, którą przy korzystaniu z serwisu za pomocą komputera znajdziecie w prawym górnym rogu strony głównej, a przy wyświetlaniu strony serwisu na telefonie – pod skróconą historią operacji na koncie. Z kolei w aplikacji IKO należy wejść w zakładkę "Moje produkty", wybrać "PKO Płacę później" i kliknąć ikonę ze znakiem "+" lub przejść przez sekcję "Płatności" do zakładki "Płatności mobilne" i tam znaleźć "PKO Płacę później".

Przeczytajcie także: Za dwa tygodnie zamknięcie rachunków firmowych Inteligo

Wszelkie pola z danymi będą już uzupełnione automatycznie. W kolejnym kroku – zarówno w iPKO, jak i w IKO – wystarczy jedynie przeczytać i zaakceptować regulamin oraz oświadczenia. Bank zaprezentuje wtedy propozycję limitu, czyli kwoty, do której klient może odraczać swoje płatności w ramach tej usługi. Na koniec potwierdza się aktywację narzędziem autoryzacji.

Od tego momentu użytkownik może już robić zakupy do określonego limitu, a zapłatę za nie może odłożyć na później. Minimalna kwota zakupów z odroczeniem płatności to 50 zł, a maksymalna zależy od przyznanego limitu, jednak nie będzie to więcej niż 1000 zł.

Spłata zobowiązania powinna nastąpić w ciągu 30 dni, po tym okresie środki zostaną automatycznie pobrane z rachunku klienta. Jeśli na koncie nie będzie odpowiedniej sumy, bank zablokuje klientowi możliwość korzystania z usługi, zadłużenie zostanie potraktowane jako przeterminowane, a PKO BP zacznie naliczać i pobierać ustawowe odsetki za opóźnienie. Docelowo jednak bank planuje rozwój usługi – w kolejnym etapie zamierza umożliwić rozkładanie zobowiązania po 30 dniach na płatne raty.

Przeczytajcie także: Apple uruchamia bezpłatne konta oszczędnościowe

Za pomocą PKO Płacę później można robić zakupy zarówno online, jak i w sklepach tradycyjnych (pod warunkiem że akceptują Blika). Aby skorzystać z usługi w sklepie internetowym, należy wybrać jako metodę płatności Blik lub pay by link Płacę z iPKO, a następnie wybrać PKO płacę później. W sklepie stacjonarnym należy zaś zapłacić Blikiem, a przy potwierdzaniu transakcji na smartfonie trzeba wskazać w IKO opcję PKO Płacę później.

Udostępniona właśnie szerokiemu gronu klientów usługa była wcześniej testowana przez wybrane grupy użytkowników. Pierwsi mogli zacząć z niej korzystać pod koniec ubiegłego roku. Od tego czasu płatności odroczone w PKO aktywowało ponad 49 tys. osób, a łączna kwota przyznanych im limitów to 39,3 mln zł. Średni aktywny limit wynosił 800 zł na osobę. Więcej na temat statystyk bankowych BNPL przeczytacie w tym tekście.

Warto przypomnieć, że nad własnym rozwiązaniem z zakresu płatności odroczonych pracuje także operator systemu Blik. Obecnie jest ono dostępne dla części klientów Millennium a w najbliższym czasie ma trafić także do oferty m.in. mBanku, Santandera czy ING.

KATEGORIA
E-COMMERCE
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies