Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Spółka Blue Media zmienia nazwę. Już wkrótce będzie działać jako Autopay

Autopay dotychczas było marką rozwijaną przez Blue Media, pod którą oferowano usługi przeznaczone szczególnie do kierowców

Sopocka spółka Blue Media zmienia nazwę na Autopay. Informacja ta pojawiła się w artykule opublikowanym przez Forbes. Potwierdza ją komunikat, który znalazł się na stronie internetowej Autopay. Wynika z niego, że firma będzie też posługiwać się nowym logo, które czytelnicy cashless.pl poznali jako pierwsi już w styczniu.

Założona w 1999 r. spółka Blue Media to jedna z największych na polskim rynku firm działających w branży płatniczej. Za pośrednictwem marek Blue Media oraz Autopay oferuje szereg usług związanych z płatnościami zarówno dla firm, jak i konsumentów. Wśród nich wymienić można przede wszystkim płatności internetowe (bramka płatnicza), płatności za rachunki, przelewy ekspresowe (system Blue Cash), doładowanie telefonów, usługi weryfikacji tożsamości czy płatności za przejazdy autostradami.

Przeczytajcie także: Nowa szefowa polskiego Mastercarda

W minionym roku firma obsłużyła transakcje o łącznej wartości 8,5 mld euro, a z dostarczanych przez nią płatności online korzystają 33 tys. sklepów internetowych. W 2021 r. Blue Media pozyskały inwestora strategicznego, którym został londyński fundusz Pollen Street Capital.

Z kolei Autopay początkowo było projektem realizowanym przez Blue Media, a mającym poszerzyć zakres usług spółki o te przygotowane z myślą o kierowcach. Przede wszystkim to automatyczne płatności za przejazdy autostradami, ale także np. za parkingi, myjnie czy – docelowo również – paliwo. Usługa płatności na autostradach zadebiutowała latem 2019 r. Wraz z jej rozwojem zdecydowano o wydzieleniu ze struktur Blue Media osobnej spółki Autopay Mobility, do czego doszło w 2020 r. Obecnie z rozwiązania korzystają prawie 2 mln użytkowników, a jest ono dostępne zarówno przez aplikację własną Autopay, jak i w niektórych aplikacjach bankowych.

Przeczytajcie także: Millennium pracuje nad Millennium Pay

Co ciekawe, markę przeznaczoną początkowo do oferowania usług kierowcom postanowiono wykorzystać również w innym kontekście. Jak ustalił serwis cashless.pl, firma pracuje nad narzędziem "Płacę z Autopay", które miałoby służyć do "wspomagania zakupów" internetowych. Informacja o zmianie nazwy całej spółki pokazuje, że zdecydowano się jeszcze mocniej postawić na tę markę. Na stronie poświęconej rebrandingowi czytamy: "Zmienia się nazwa, ale nie zmieniają się nasze wartości. Nadal skupiamy się na tworzeniu rozwiązań, które ułatwiają codzienne czynności i oszczędzają czas. Zmieniamy się, by móc się skuteczniej rozwijać jako organizacja twórców wprowadzających na rynek rozwiązania technologiczne użyteczne zarówno dla naszych partnerów biznesowych, jak i ich klientów".

Serwis Antyweb.pl podaje, że do zmiany nazwy Blue Media ma dojść 17 kwietnia.

KATEGORIA
FINTECHY
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies