Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Revolut pierwszy raz z zyskiem, pokazał dane za 2021 r. Wyniki za ubiegły rok jeszcze pozostają zagadką

Fintech ma obecnie ponad 27 mln klientów, z czego 2 mln z Polski

Revolut poinformował, że w pierwszym roku rentowności wypracował 26,3 mln funtów (ok. 140 mln zł) zysku. W tym samym czasie fintech niemal potroił przychody: z 220 mln funtów w 2020 roku do 636 mln funtów w 2021 roku. Dobre wyniki w tym okresie tłumaczone są m.in. wzrostem o ponad 50 proc. liczby aktywnych klientów detalicznych i wzrostem o 75 proc. liczby klientów korzystających z planów płatnych.

Przeczytajcie także: Klarna w 2022 roku zanotowała stratę w wysokości 1 mld dolarów

Co ciekawe, brytyjska firma podzieliła się także danymi za 2022 rok, ale podała tylko część wyników. Mowa jest np. o dalszym wzroście przychodów, tym razem o przeszło 30 proc. w porównaniu do 2021 r. do ponad 850 mln funtów. Nie wspomniano już jednak o zyskach. Zamiast tego fintech podał, że w poprzednim roku zyskał ponad 9 mln klientów i obecnie ma ich przeszło 27 mln, z czego 2 mln przypadają na Polskę. Podmiot zatrudnia obecnie ponad 6 tys. osób i działa na 30 rynkach Europy.

Revolut zwykle publikuje raporty po sześciu miesiącach od zakończenia roku rozliczeniowego, można więc oczekiwać, że pełne informacje za ubiegły rok poznamy w połowie 2023 r. Wyjątkiem było podsumowanie za 2021 r., które pojawiło się później.

Przeczytajcie także: Crunch Payments wpisany na listę KNF-u

Podajac wyniki Revolut przypomniał, że odświeżono ofertę rachunków dla dzieci i młodzieży. Konta Junior przekształcono w "Revolut <18", jednocześnie wprowadzono nowy design kart i aplikacji. Nowością była też uruchomiona jesienią funkcja Chat, służąca do przesyłania wiadomości między klientami. Ma się to odbywać wraz z transferem środków albo proszeniem o przelew. Fintech wdrożył też na dwóch rynkach, w tym w Polsce, usługę Pay Later, dzięki której można odraczać płatności za zakupy.

KATEGORIA
FINTECHY
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies