Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Kontomatik Pekao Wesub
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Santander Consumer Bank: blisko dwie trzecie Polaków korzysta z aplikacji mobilnej banku

Spośród funkcji dodatkowych aplikacji banków największym zainteresowaniem użytkowników cieszy się e-urząd

Ponad 60 proc. Polaków loguje się do swojego banku przez aplikację mobilną – wynika z badania zrealizowanego na potrzeby raportu "Polaków Portfel Własny: Polacy na e-zakupach 2022" przeprowadzonego na zlecenie Santander Consumer Banku. Najczęściej z rozwiązania tego korzystają młodzi dorośli klienci.

Przeczytajcie także: Revolut wprowadzi nowy plan taryfowy

Korzystanie z apki banku w grupie respondentów 18-29 lat jest bardzo rozpowszechnione (takiej odpowiedzi udzieliło 96 proc. badanych). Dla kolejnej grupy wiekowej, do 40 lat, jest to 81 proc., a dekadę wyżej wynik spada już do 62 proc. Najgorzej sprawa wygląda w przypadku seniorów – mniej niż połowa z nich korzysta z bankowych rozwiązań mobilnych.

Aplikacje banków są popularne wśród ankietowanych ze średnich miast (od 50 do 250 tys. osób). W ich przypadku odpowiedzi pozytywnej udzieliło niemal trzy czwarte badanych (73 proc.). W metropoliach są to dwie trzecie badanych (67 proc.), a dla osób mieszkających na wsi wynik to 43 proc. Z apek w większym stopniu korzystają także ankietowani ze średnim lub wyższym wykształceniem.

Przeczytajcie także: Nowa aplikacja do zakupu i obsługi polis

Z danych zebranych przez serwis cashless.pl wynika z kolei, że w III kw. 2022 roku swoimi rachunkami bankowymi za pomocą urządzeń mobilnych zarządzała niemal połowa klientów (49,8 proc.). Trzeba mieć jednak na uwadze, że w przypadku poszczególnych banków wyniki te mogą być bardzo zróżnicowane. Dla otwierającego zestawienie ING było to ponad 70 proc., podczas gdy dla Pocztowego zaledwie 17 proc.

Z innej analizy cashless.pl można się dowiedzieć, że w III kwartale 2022 r. działające na polskim rynku banki miały ponad 13,1 mln klientów mobile only, czyli takich, którzy w danym okresie logowali się na swoje konta wyłącznie z pomocą urządzeń mobilnych. To o blisko 678 tys. więcej niż w kwartale poprzedzającym i o ponad 3,3 mln więcej niż w analogicznym okresie rok wcześniej.

Przeczytajcie także: Shoper z nową usługą dla sklepów online

Badanie wykonane na zlecenie Santander Consumer Banku pokazało też, że użytkownicy apek bankowych w przypadku ich dodatkowych funkcji najczęściej korzystają z e-urzędu (np. składanie wniosku o 500+). Co czwarty ankietowany używa aplikacji do doładowania telefonu. Niewiele ponad 20 proc. wskazało na płatności za bilety parkingowe czy autostrady.

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies