Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Ponad 21 mln klientów mobilnych i 13 mln mobile only. Nowe dane na temat bankowania w smartfonie

Najwięcej klientów mobilnych w III kw. miały PKO BP, mBank, ING, Pekao, Santander oraz Millennium

Ponad 21,5 mln klientów korzystających z usług finansowych przy użyciu urządzeń mobilnych miały na koniec III kw. 2022 r. banki działające na polskim rynku. Tak przynajmniej wynika z danych udostępnionych przez te instytucje serwisowi cashless.pl. W porównaniu z kwartałem poprzedzającym oznacza to wzrost o ponad 730 tys. To także o blisko 3 mln więcej niż w analogicznym okresie roku 2021.

Przeczytajcie także: Bank Pocztowy jednak na sprzedaż

PKO BP ponownie zadeklarował posiadanie największej liczby klientów mobilnych. W okresie lipiec-wrzesień instytucja ta miała ich przeszło 5,2 mln. To o ponad 150 tys. więcej niż kwartał wcześniej oraz o ponad 760 tys. więcej niż w analogicznym okresie w 2021 r. Do granicy 3 mln mobilnych klientów powoli zbliża się mBank, a granicę 2 mln przekraczają jeszcze ING, Pekao, Santander oraz Millennium.

Za aktywnego mobilnie uznaje się klienta, który loguje się na swój rachunek przynajmniej raz w miesiącu za pośrednictwem aplikacji, serwisu light lub przeglądarki z urządzenia mobilnego, a więc smartfona czy tabletu. Warto zaznaczyć, że część banków nie udziela szczegółowych informacji dotyczących bankowości mobilnej, a niektóre nie aktualizują podanych wcześniej statystyk. Z tego powodu zebrane dane mogą być niepełne.

Przeczytajcie także: Banki w Polsce mają ponad 12 mln aktywnych "blikowiczów"

Serwis cashless.pl pozyskał także informacje na temat klientów mobile only, czyli takich, którzy w danym okresie logowali się na swoje konta wyłącznie z pomocą urządzeń mobilnych. W III kwartale 2022 r. działające na polskim rynku banki miały ponad 13,1 mln takich klientów. To o blisko 678 tys. więcej niż w kwartale poprzedzającym i o ponad 3,3 mln więcej niż w analogicznym okresie rok wcześniej.

Bankiem, który szczyci się posiadaniem największej liczby klientów mobile only pozostaje PKO BP. W III kw. miał ich ponad 3,4 mln. To o prawie 188 tys. więcej niż w II kw., a także o prawie 838 tys. więcej niż w analogicznym okresie poprzedniego roku. Ponad milion klientów zarządzających rachunkami wyłącznie z pomocą urządzeń mobilnych miały także: ING, Millennium, Santander, Pekao oraz mBank. Niemal każdy z nich na koniec III kw. mógł się pochwalić lepszym wynikiem niż w kwartale poprzedzającym. Wyjątek stanowi mBank, który zanotował w tym zakresie spadki.

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies