Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Kontomatik Pekao Wesub
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Blisko połowa klientów banków zarządza kontami przy użyciu smartfona. Liderem rankingu pozostaje ING

Wysokimi wskaźnikami mobilności mogą pochwalić się także mBank, BNP Paribas oraz Millennium

Z danych zebranych przez serwis cashless.pl wynika, że niemal połowa (ponad 49,8 proc.) klientów banków działających na polskim rynku w III kw. br. zarządzała swoimi rachunkami przez urządzenia mobilne. Względem analogicznego okresu 2021 roku oznacza to wzrost o blisko 4 pkt proc.

Przeczytajcie także: Santander wspólnie z Elavonem wprowadza terminal aplikacyjny

W porównaniu z kwartałem poprzedzającym w okresie lipiec-wrzesień wskaźnik mobilności nieznacznie wzrósł, a poprawą wyników może się pochwalić większość uczestników rankingu. Zestawienie ponownie otwiera ING. Udział klientów mobilnych wśród wszystkich posiadaczy rachunków osobistych w przypadku tej instytucji wynosi blisko 74 proc. (wzrost o 0,5 pkt proc.).

Na drugim miejscu ponownie uplasował się mBank. Instytucja ta zanotowała jednak nieznaczne pogorszenie wyniku, a wskaźnik mobilności spadł poniżej progu 70 proc. (69,8 proc.). Dzieje się tak za sprawą wzrostu liczby nowych rachunków, przy niewielkich zmianach liczby użytkowników bankowości mobilnej. Podium zamyka BNP Paribas, który zauważalnie poprawił swój wynik: z 62 proc. w II kw. do 66,1 proc. w III kw.

Przeczytajcie także: Cinkciarz przygotował karty wielowalutowe w wersji 2.0

Millennium, PKO BP, Santander i Pekao to kolejne banki, które miały ponad 50 proc. klientów zarządzających rachunkami przez urządzenia mobilne. Wszystkie zanotowały poprawę wskaźnika w porównaniu z poprzednim kwartałem. Oznacza to, że coraz więcej ich klientów zainteresowanych jest korzystaniem z usług finansowych na smartfonach czy tabletach.

W jaki sposób wyliczany jest wskaźnik mobilności? Podstawą pomiaru dla danej instytucji jest liczba otwartych rachunków osobistych (bez kont oszczędnościowych i walutowych) oraz liczba klientów, którzy przynajmniej raz w miesiącu logują się na konto z urządzenia mobilnego.

KATEGORIA
ANALIZY
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies