Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
DSC szykuje się do rundy finansowania. Tworzy algorytmy decyzyjne pomagające ubezpieczycielom w skutecznym konkurowaniu

Dostarczane przez DSC narzędzie o nazwie Ratebook pomaga zarządom i osobom odpowiedzialnym za taryfę i sprzedaż podejmować oparte na danych decyzje dotyczące zarządzania portfelem i taryfą

Młody polski insurtech Decision Sciences Company (DSC) szykuje się do swojej pierwszej rundy finansowania. Planuje ją zebrać w I półroczu 2023 r. DSC specjalizuje się w rozwoju algorytmów do zarządzania portfelami ubezpieczeń o wartości od 50 do 250 mln euro w wymagających warunkach rynkowych. Zapewnia dostęp do niezbędnych danych, wspiera w efektywnym ich wykorzystywaniu oraz pomaga w podejmowaniu decyzji zarządom oraz specjalistom od taryfy i sprzedaży. Nowe środki mają przyspieszyć ekspansję i dalszy rozwój oferty algorytmów decyzyjnych.

Przeczytajcie także: Ubezpieczeniowy rating będzie dostępny już w styczniu

Decision Sciences Company to podmiot założony w 2021 r. Zarządza nim Marek Balcerzak, od ponad 20 lat związany z branżą ubezpieczeniową w regionie Europy Środkowo-Wschodniej, przez wiele lat z PZU, założyciel jednej z pierwszych w Polsce porównywarek ubezpieczeń: wygodnie.pl.

Na swoją działalność DSC pozyskało grant z Narodowego Centrum Badań i Rozwoju na kwotę 3,8 mln zł i operuje łącznym budżetem w wysokości 5,5 mln zł. Po roku od uruchomienia prac, swoje narzędzie o nazwie Ratebook dostarcza ubezpieczycielom w Rumunii, na Łotwie i w Polsce, o różnym udziale w rynku – od 1,5 proc. do 31 proc. W każdym z tych przypadków Ratebook służy do zarządzania portfelami ubezpieczeń komunikacyjnych.

Ratebook jest rozwiązaniem typu "od danych do decyzji" – jak podkreślają jego twórcy – pierwszym na europejskim rynku, które skoncentrowane jest na zarządzaniu portfelem, a nie tylko samą taryfą. Ta perspektywa ma umożliwiać uczenie skutecznych sposobów konkurowania z poszanowaniem ograniczeń, preferencji i aspiracji zarządczych, w oparciu o pomiary efektywności jednostkowych decyzji i ich wpływ na portfel.

Przeczytajcie także: Wzrosną sumy gwarancyjne w OC komunikacyjnym

– Pojawiamy się w dobrym momencie. Rynek ubezpieczeń mierzy się ze znaczącym wzrostem kosztów i rosnącą presją na cenę. Bardziej zasobni ubezpieczyciele (głównie największe podmioty) zaopatrzyli się w narzędzia zapewniające przewagi konkurencyjne. Pozostali chcieliby dołączyć, ale dostawcy rozwiązań, w obawie przed kanibalizacją przychodów, w gruncie rzeczy nie są zainteresowani ich upowszechnieniem. To czyni małe i średnie podmioty szczególnie skłonnymi do rozmowy z nami – podkreśla w rozmowie z serwisem cashless.pl Marek Balcerzak. – Narzędzie powstaje w oparciu o znaczący budżet, jest dostępne kosztowo i nie wymaga dodatkowej etatyzacji. Ujednolica przy tym proces zarządzania portfelem z perspektywy wszystkich interesariuszy (zarząd, taryfa, sprzedaż) i wykorzystuje głębokie uczenie w zakresie sposobów skutecznego osiągania skutecznych celów biznesowych na wymagającym rynku – uczy się skutecznie konkurować – dodaje Marek Balcerzak.

Niezależnie od rozwiązania Ratebook, założyciele Decision Sciences Company prowadzą również badania nad narzędziem do przewidywania cen rynkowych. Projekt wyszedł właśnie z programu inkubacji, jest intensywnie rozwijany.

KATEGORIA
INSURTECH
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies