Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Ponad dwie trzecie Polaków korzysta regularnie z płatności bezgotówkowych. Nowe badanie Fiserv

Z badania przeprowadzonego na zlecenie Fiserv wynika, że bezgotówkowo najchętniej płacą młodzi

Sondażownia IBRiS na zlecenie Fiserv, właściciela marki PolCard, zapytała respondentów, jak często płacą bezgotówkowo, czyli m.in. kartą, telefonem lub zegarkiem. 41 proc. z badanych korzysta z rozliczeń bezgotówkowych "zawsze lub prawie zawsze", ponad 19 proc. – bardzo często (czyli kilka razy w tygodniu), a 10 proc. – często (raz w tygodniu). Razem to ponad 70 proc. ankietowanych, którzy przynajmniej raz w tygodniu płacą bezgotówkowo.

Przeczytajcie także: Przybywa datkomatów. Właściciel marki PolCard zainstalował ich ponad 100

Fiserv wskazuje, że ten rodzaj płatności jest wybierany najczęściej rzez osoby młodsze, to jest w wieku 18-39 lat (ponad 80 proc. z nich płaci telefonem lub kartą regularnie). – Do gotówki natomiast najbardziej przyzwyczajone są osoby starsze. Warto jednak podkreślić, że prawie 40 proc. badanych powyżej 70 roku życia płaci bezgotówkowo minimum raz w tygodniu, natomiast reszta robi to bardzo rzadko – czytam w publikacji firmy.

Przeczytajcie także: Aplikacja PolCard Go trafiła do kilkuset kurierów

Wyniki badania świadczą też o tym, że płatności bezgotówkowe są bardziej popularne w dużych i średnich miastach Polski, ale np. na wsiach prawie 60 proc. ankietowanych odpowiedziało, że przynajmniej raz w tygodniu rozlicza się bez gotówki. W trakcie badania pytano też o stosunek ankietowanych do softposów (terminali w telefonie czy tablecie). Prawie 60 proc. respondentów stwierdziło, że mogłoby płacić w ten sposób.

KATEGORIA
KARTY
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies