Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Kontomatik Pekao
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Przybywa datkomatów. Właściciel marki PolCard zainstalował ich już ponad 100

Urządzenia tego typu umożliwiają bezgotówkowe zbieranie środków w kościołach lub w innych miejscach np. przez organizacje charytatywne

Fiserv, właściciel marki PolCard, poinformował, że wraz z partnerami zainstalował już w Polsce ponad 100 datkomatów. To samoobsługowe terminale płatnicze wspomagające tzw. trzeci sektor. Korzystają z nich kościoły oraz organizacje pożytku publicznego. Zainteresowanie rozwiązaniami tego typu rośnie wraz z upowszechnianiem się płatności bezgotówkowych.

Przeczytajcie także: Wise zwiększa opłaty

Działanie datkomatu nie jest skomplikowane: urządzenie oprócz terminala posiada zazwyczaj zintegrowany z nim ekran. Użytkownik wskazuje na nim kwotę, którą chce przekazać i finalizuje transakcję z pomocą karty, smartfona czy urządzenia ubieralnego. Część datkomatów umożliwia zbiórki na rzecz kilku fundacji, więc darczyńca może wybrać nie tylko kwotę, ale też odbiorcę pieniędzy. Każda wpłata jest rejestrowana, a darczyńca otrzymuje jej potwierdzenie.

Fiserv pochwalił się także, że w ramach Programu Wsparcia Obrotu Bezgotówkowego zainstalował kilkaset terminali płatniczych w organizacjach pożytku publicznego. Instytucja pracuje też nad rozwiązaniem umożliwiającym mikrodonacje. Usługa ta polega na przekazywaniu drobnych wpłat na cele charytatywne np. przy okazji płatności kartą za zakupy. Dzięki temu klienci sklepów przekazują mniejsze datki, ale mogą to robić częściej, przy okazji innych transakcji.

Przeczytajcie także: PayAppka ponownie zmienia operatora

Mikrodonacje chce promować także wrocławski fintech BetterPOS, operator aplikacji Donateo. Niedawno podmiot zakończył testy swojego narzędzia na terminalach płatniczych w sieci sklepów Carrefour. Donateo pojawi się w piętnastu sklepach, by docelowo trafić do wszystkich placówek firmy w Polsce. A tych jest obecnie ponad 900.

KATEGORIA
CIEKAWOSTKI
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies