Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Kontomatik Pekao
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Wise zwiększa opłaty. Podwyżki obejmą także transfery z kont w złotych

Nowe stawki opłat zaczną obowiązywać od 1 października

Fintech Wise (dawnej Transferwise) poinformował swoich klientów o wzroście opłat. Wprowadzenie podwyżek zaplanowano na 1 października bieżącego roku, a dotyczą one również polskich użytkowników.

Klienci Wise muszą się liczyć z wzrostem opłaty przy wysyłaniu pieniędzy z kont prowadzonych w złotych, dolarach amerykańskich i kanadyjskich, frankach szwajcarskich, koronach czeskich, duńskich, norweskich i szwedzkich, forintach, lejach rumuńskich, a także lirach tureckich, rupiach indyjskich, jenach i ringgitach malezyjskich.

Przeczytajcie także: Atlantic Monkey rzuca rękawicę Wise i Revolutowi

Podwyżki przewidziano również przy wysyłaniu środków na konta w walutach: złoty, dolar amerykański, forint, rupia indyjska, indonezyjska i pakistańska, bat tajski, peso meksykańskie i filipińskie, ringgit malezyjski, won południowokoreański, dong wietnamski, dirham marokański.

Kalkulator transferów wraz z informacją o nowym i starym poziomie opłat użytkownicy Wise znajdą tutaj. Przykładowo przy wysyłaniu 1000 złotych na konto w euro nowa opłata wyniesie 6,90 zł zamiast 6,71 zł (zmalała opłata podstawowa z 1,74 zł na 1,44 zł, ale wzrosła część wyliczana jako procent transakcji – z 0,5 proc. na 0,55 proc.). Z kolei przy przelewie 1000 funtów brytyjskich na konto prowadzone w złotych opłata wzrośnie z 5,05 funta na 6,27 (0,31 funta opłaty podstawowej zamiast 0,37, ale plus 0,6 proc. zamiast z 0,47 proc. wartości transakcji).

Przeczytajcie także: Polska 4. największym rynkiem dla Revoluta

Fintech tłumaczy konieczność wprowadzenia podwyżek niestabilnością rynków, która sprawia, że zakup i sprzedaż walut są dla niego droższe. Jak podkreśla, niezmiennie inwestuje w rozbudowę swojej infrastruktury, aby klienci mogli szybko i wygodnie transferować swoje pieniądze. – Musimy odzwierciedlić to w naszych cenach dziś, abyśmy mogli obniżyć koszty przesyłania środków w przyszłości – napisano w komunikacie dla klientów i zapowiedziano wprowadzenie obniżek tak szybko jak to będzie możliwe.

KATEGORIA
FINTECHY
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies