Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
InPost na fali podwyżek. Tym razem chodzi o Allegro

Rafał Brzoska zapowiada, że ceny usług wzrosną w listopadzie 2022 roku

W środę podczas telekonferencji z dziennikarzami szef InPostu Rafał Brzoska zapowiedział, że spółka planuje podwyżkę cen za swoje usługi dla serwisu Allegro. Prezes firmy kurierskiej wskazał, że podwyżka mogłaby być dwucyfrowa i wynika z zapisów umowy między InPostem i Allegro. Jak podkreślał, kontrakt przez dwa lata chronił sklep internetowy przed wyższymi opłatami. Po tym okresie – na mocy jego zapisów – mogą one jednak wzrosnąć.

Przeczytajcie także: Wystartował nowy fintech założony przez Polaków – Frost

7-letnia umowa Allegro z Inpostem – donosi serwis ISBNews – została zawarta w 2020 roku i zakłada od listopada 2022 indeksację cen. Brzoska wyjaśniał, że właśnie wtedy nastąpi korekta opłat na podstawie dwóch wskaźników – CPI oraz wzrost kosztu wynagrodzeń. Taka podwyżka, tuż przed świętami, wróży spore problemy Allegro – to właśnie w tym okresie notowane są największe wzrosty sprzedaży.

InPost w ciągu kilku ostatnich tygodni aż trzykrotnie aktualizował cennik dla klientów. Jeszcze przed pierwszą z podwyżek Brzoska mówił, że "ma nadzieję", że będzie ona ostatnią w tym roku. Tak się nie stało i później nastąpiły kolejne, o których pisaliśmy w tekstach InPost kolejny raz podnosi ceny. Nowe stawki będą obowiązywać od 1 maja bieżącego roku i InPost znów podnosi stawki. To już trzecia aktualizacja cennika tej firmy.

Podczas środowej telekonferencji Brzoska przekazał, że spółka po kwietniowych i majowych podwyżkach nie planuje kolejnych podwyżek cen swoich usług dla innych klientów. Nie wykluczył jednak, że InPost może znowu zmodyfikować cennik, jeżeli zmienią się ceny ropy.

Przeczytajcie także: Bank Pocztowy udostępni wirtualne karty płatnicze

Rafał Brzoska w mediach społecznościowych chętnie dzielił się za to nie informacjami o podwyżkach, a dokonaniach InPostu w pierwszym kwartale 2022 roku. Z informacji, które zamieścił, wynika, że choć e-commerce notuje spadki, to InPost powiększa swój udział na rynku, nie tylko w Polsce, ale i w Wielkiej Brytanii i Francji. Rośnie liczba osób korzystających z paczkomatów, a spółka w I kwartale zwiększyła przychody o 94 proc.

KATEGORIA
E-COMMERCE
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies