Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Karta kredytowa stanie się produktem niszowym? Właśnie zniknęła z oferty kolejnego banku

Zapowiadana przez nas kilka tygodni temu rezygnacja z kredytówek przez Toyota Bank właśnie stała się faktem

Toyota Bank, jeden z najmniejszych na polskim rynku, w miniony piątek wprowadził nową tabelę opłat i prowizji. Zmiana ma związek z wycofaniem ze sprzedaży kart kredytowych. Na stronie internetowej instytucji w sekcji poświęconej kartom kredytowym pojawiła się także adnotacja, że od 22 kwietnia bieżącego roku produkt tego typu nie jest już oferowany.

Przeczytajcie także: Toyota Bank rezygnuje z wydawania kart kredytowych

Biuro prasowe Toyota Banku w Polsce tłumaczy serwisowi cashless.pl, że wycofanie kart kredytowych z oferty podyktowane jest decyzją biznesową instytucji. Klienci, którzy otrzymali informację o nieprzedłużeniu umowy, będą mogli korzystać z kart kredytowych do końca terminu ich ważności. Pozostali będą powiadomieni indywidualnie o dalszych krokach związanych z zamknięciem ich umów. – Pracujemy nad dogodnym rozwiązaniem dla naszych klientów umożliwiającym spłatę istniejącego na kartach zadłużenia – podaje biuro prasowe instytucji.

Ostatnia decyzja Toyota Banku nie powinna być zaskoczeniem. Instytucja kilka tygodni temu opublikowała nowy regulamin swoich usług. Już wówczas stało się jasne, że karty kredytowe znikną z oferty banku. Mogliście przeczytać o tym w tekście Kolejny bank rezygnuje z wydawania kart kredytowych. Po Inteligo, Idea i Nest właśnie robi to Toyota Bank.

Co ciekawe Toyota Bank nie jest pierwszą instytucją działającą na polskim rynku, która zdecydowała się zrezygnować z wydawania kart kredytowych w ostatnim czasie. Wcześniej, bo wiosną 2018 r., zrobiło to Inteligo, o czym mogliście przeczytać w tekście Inteligo wstrzymało sprzedaż kart kredytowych. Niewykluczone, że na dłużej. Później podobną decyzję podjął m.in. Nest Bank, a także nieistniejące już Idea i Lion’s.

Przeczytajcie także: Nowy pomysł Getinu na fraudy

O ile w tych dwóch ostatnich przypadkach decyzję można zrzucić na problemy finansowe obu instytucji, które w toku restrukturyzacji musiały zmniejszać skalę swojej działalności, o tyle w przypadku Inteligo i Nesta, podobnie zresztą jak teraz w Toyota Banku, należy szukać innych przyczyn. W tym kontekście warto przytoczyć statystyki Narodowego Banku Polskiego, z których wynika, że zainteresowanie kartami kredytowymi ze strony Polaków od lat konsekwentnie maleje. Na koniec grudnia ub. roku na krajowym rynku było niecałe 5,2 mln kredytówek, podczas gdy w szczytowym 2009 r. – prawie 11 mln.

KATEGORIA
KARTY
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies