Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Merlin.pl wznawia działalność. Sklep internetowy wraca, pełna funkcjonalność niedługo

Legenda e-commerce, jeden z pierwszych, dużych sklepów internetowych w Polsce, od lat zmaga się z problemami

Jeszcze do niedawna internauci po wejściu na stronę merlin.pl, mogli przeczytać o kończących się pracach serwisowych. Od 19 kwietnia witryna, po prawie dwumiesięcznej przerwie, znowu działa i można za jej pośrednictwem składać zamówienia oraz płacić online.

– Pełna funkcjonalność sklepu zostanie przywrócona po wykonaniu ostatecznej fazy testów, które potrwają maksymalnie do dnia 30 kwietnia 2022 roku – czytam w komunikacie Merlin Group, właściciela sklepu internetowego.

Strona na razie ma dosyć surowy wygląd i minimalistyczny layout, przypominający ten z witryny nieprzeczytane.pl (związanej z grupą Merlin). Sprawdziłem, jak przebiegają zakupy na merlin.pl bez rejestracji konta. Operatorem płatności jest ZEN, a za zamówienie można płacić Blikiem, kartą debetową lub kredytową, przelewem ekspresowym, Trustly, Twisto, Neosurf i UnionPay.

Przeczytajcie także: Polskie ePłatności zakończyły rebranding spółki PayLane

Jak informuje spółka, aktualnie prowadzi prace, by zabezpieczyć prawa do korzystania ze znaku towarowego merlin.pl i innych praw związanych z marką Merlin.

Na początku kwietnia Grupa Merlin sprzedała swoje wszystkie udziały w spółkach Merlin Commerce, Profit M i Magus (dawny Merlin SA, w upadłości likwidacyjnej). Firma zamierza prowadzić działalność handlową za pośrednictwem Merlin Buy, który jest operatorem sklepu internetowego merlin.pl. Od marca akcjonariuszami Grupy są January Ciszewski oraz Artur Górski – mają po 13 proc. udziałów. Z kolei związane z tym pierwszym Berg Holding kupiło 25 proc. akcji grupy. W tej chwili Merlin Group zarządza, poza merlin.pl, jeszcze markami cdp.pl i topmall.ua.

Merlin.pl to jeden z najstarszych polskich sklepów internetowych, który działa z przerwami od 1999 roku. Specjalizuje się w sprzedaży książek, filmów czy gier. Jednak ostatnia dekada w przypadku tego sklepu szybkimi zwrotami akcji i liczbą bohaterów, zdarzeń, przypomina bardziej część fabuły "Gry o tron" niż opowieść o stabilnym biznesie.

Przeczytajcie także: Robinhood przejął Ziglu. Celem transakcji jest ekspansja w Europie

E-sklep ma bogatą historię, w ciągu ponad 20 lat wchodził w skład grupy Czerwona Torebka, miał być kupiony przez Empik (ale sprzeciwił się temu UOKiK). W 2015 roku spółka Merlin złożyła wniosek o upadłość, później w e-sklep zainwestowała grupa Topmall. Wielokrotnie zmieniało się kierownictwo, struktura własnościowa, znikały i powstawały nowe podmioty zależne.

W trakcie tych wszystkich wydarzeń co rusz pojawiały się medialne doniesienia o problemach klientów Merlina. Skarżono się na brak kontaktu ze strony sprzedawcy, długie oczekiwanie na dostawy, w pewnych okresach strona po prostu nie działała. Czy obecnie anonsowane wznowienie pracy sklepu merlin.pl oznacza koniec tych problemów?

KATEGORIA
E-COMMERCE
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies