Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Sprzedaż produktów finansowych wkracza do automatów. Provident kolejną instytucją, która zainwestuje w pożyczkomaty

Już nie tylko Vivus będzie sprzedawać pożyczki w maszynach

Z moich informacji wynika, że Provident będzie drugą firmą pożyczkową w Polsce, której produkty w najbliższym czasie będzie można kupić w automatycznych urządzeniach, tzw. pożyczkomatach albo gotówkomatach. Firma ma prowadzić zaawansowane rozmowy z dwoma partnerami – dostawcami tych urządzeń. Jednym z nich jest firma Hilltech, znana w branży płatniczej między innymi z obsługi terminali płatniczych zarządzanych przez SIX Payment.

Biuro prasowe Providenta nie chciało szerzej komentować tych informacji. Potwierdza jednak, że spółka jest zainteresowana sprzedażą swoich pożyczek w nowych kanałach, w tym w pożyczkomatach. Ma prowadzić analizy opłacalności tego rozwiązania, ale żadne kontrakty nie zostały jeszcze w tej sprawie podpisane.

Przeczytajcie także: Pożyczka z automatu? Proszę bardzo

Natomiast pierwszą firmą pożyczkową, której produkty można kupić w automatach jest Vivus. Instytucja współpracuje na tym polu ze spółką Gotówkomat, która w kilkunastu miastach w Polsce ma już 20 pożyczkomatów. Władze tej spółki nie chcą na razie mówić, ilu klientów korzysta z takich urządzeń. Z moich informacji wynika, że pojedynczy gotówkomat sprzedaje średnio od 3 do 6 pożyczek dziennie.

Nie wiem, czy to dużo czy mało. W każdym razie najwyraźniej wystarczająco, by inwestycja w te urządzenia była opłacalna. Gotówkomat w najbliższym czasie zamierza zwiększać funkcjonalność swoich maszyn. Za ich pośrednictwem będzie można już niedługo zaciągać pożyczki konsolidacyjne z oferty banków, opłacać rachunki oraz kupować ubezpieczenia turystyczne i komunikacyjne.

Przeczytajcie także: Pożyczki online. To lekarstwo Providenta na spadającą liczbę klientów

Tymczasem informacji o tym, że instytucje finansowe chcą dystrybuować swoje produkty za pośrednictwem urządzeń automatycznych, jest coraz więcej. Niedawno media, m.in. Puls Biznesu i Gazeta Wyborcza, rozpisywały się o firmie, która we własnych maszynach chce sprzedawać ubezpieczenia. Wiem też, że jedna z instytucji pracuje nad możliwością dystrybucji polis przez bankomaty.

Dzięki niskim kosztom – brak doradcy, któremu trzeba zapłacić – ceny sprzedawanych tak ubezpieczeń mają być bardzo konkurencyjne. A to ma zachęcać klientów do korzystania z urządzeń automatycznych. Ciekaw jestem, jak na dłuższą metę to się będzie sprawdzać. Jeśli klienci polubią kupowanie produktów finansowych w automatach, będzie to kolejny impuls do zmniejszenia sieci stacjonarnych oddziałów instytucji, np. banków.

KATEGORIA
TEMAT DNIA
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies