Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Karty Maestro znikną z rynku. Mastercard zapowiedział, że będą wydawane tylko do 2023 r.

Dla klientów z Polski decyzja organizacji nie ma większego znaczenia. Odczują to bardziej klienci np. z Niemiec

Mastercard postanowił zrezygnować z marki Maestro. Od 1 lipca 2023 roku banki i inni wydawcy kart będą oferowały klientom, których plastik z logo Maestro straci ważność albo zaginie, inne karty, np. debetową Mastercard. W niektórych przypadkach banki mogą zacząć dystrybucję nowych debetówek nawet wcześniej, a zaś po tej dacie nie zostanie wydana w Europie już żadna karta Maestro. Posiadacze plastików z czerwono-niebieskim logo nie muszą nic robić, po prostu w odpowiednim czasie dostaną nową kartę już z czerwono-żółtym logotypem.

Przeczytajcie także: Nowy kształt kart Mastercarda

Maestro to karty popularne na niektórych rynkach (w Europie np. w Niemczech). Jedną z ich charakterystycznych cech jest brak możliwości realizacji płatności internetowych czy dodawania do portfeli cyfrowych, takich jak Apple Pay czy Google Pay. W Polsce nie wydaje się już takich plastików od dłuższego czasu, choć część klientów może mieć je jeszcze w swoim portfelu (wśród nich mogą być np. klienci Pekao). Na świecie jest ponad 400 mln kart z czerwono-niebieskim logo.

Przeczytajcie także: Karty biometryczne w Pocztowym

Warto przypomnieć, że wcześniej w tym roku organizacja płatnicza zapowiedziała również inną ważną zmianę. Od 2024 r. będzie stopniowo rezygnować z wyposażania kart w pasek magnetyczny. O planach w tym zakresie oraz powodach tej decyzji więcej przeczytacie w tekście: Mastercard rezygnuje z pasków magnetycznych na kartach. Mają zniknąć do 2033 r.

Fot. Flickr/Thomas Kohler, CC BY 2.0

KATEGORIA
KARTY
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies