Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Bank Pocztowy wprowadza pierwszą w Polsce kartę biometryczną. Trafi do klientów instytucjonalnych

Karta biometryczna Mastercard pojawi się w ofercie Pocztowego jeszcze w tym roku. W przyszłości być może dostaną ją także klienci indywidualni

Biuro prasowe Banku Pocztowego pochwaliło się przed chwilą, że w przyszłym miesiącu rozpocznie testy typu family and friends pierwszej w Polsce biometrycznej karty płatniczej. Projekt jest realizowany wspólnie z organizacją Mastercard, firmą Fiserv Polska (wcześniej First Data Polska) oraz producentem kart – firmą Thales.

Przeczytajcie także: Karty biometryczne w ofercie BNP Paribas

Z komunikatu prasowego Banku Pocztowego wynika, że po zakończeniu testów jeszcze w grudniu biometryczna karta wejdzie do stałej oferty kierowanej do klientów instytucjonalnych. Niewykluczone jednak, że w dalszej przyszłości z innowacji korzystać będą mogli także klienci indywidualni Pocztowego.

Zgodnie z przesłanym opisem każda płatność realizowana biometryczną kartą, niezależnie od kwoty, będzie wymagała autoryzacji biometrycznej. W tym celu wystarczy przyłożyć kciuk do specjalnego czujnika znajdującego się na awersie karty. Jeśli odcisk będzie zgodny z zakodowanym wcześniej wzorcem biometrycznym, zapali się zielona dioda, a transakcja będzie mogła zostać zrealizowana. Wzorzec biometryczny odcisku zapisany będzie wyłącznie na karcie, a więc nie będzie przechowywany w systemach bankowych, w terminalach POS czy w bankomatach.

Przeczytajcie także: Mastercard wprowadza nowy standard kart

W Polsce karta biometryczna jest nowością, ale na świecie nie do końca. Testy prowadzone są od dłuższego czasu przez kilka różnych banków, o czym mogliście przeczytać także w serwisie cashless.pl. Wydaje mi się, że ta innowacja wprowadzana jest na rynek z dużym opóźnieniem. Obecnie bardzo szybko na popularności zyskują wirtualne karty płatnicze, zapisane w cyfrowych portfelach takich jak Apple Pay czy Google Pay. W tym wypadku plastikowa karta, narażona na zgubienie czy odczytanie umieszczonych na niej danych przez osoby postronne, w ogóle nie jest potrzebna.

KATEGORIA
KARTY
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies