Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Mastercard wprowadza nowy standard kart z różnymi wcięciami. Powstał z myślą o osobach niepełnosprawnych

Plastiki z linii Touch Card posiadają z boku nacięcia w różnych kształtach, które ułatwiają odróżnienie np. karty debetowej od kredytowej

Mastercard zaprezentował nowy standard kart płatniczych. Plastiki Touch Card powstały z myślą o osobach niewidomych i niedowidzących. Organizacja przypomina, że ludzi, którzy mają problem ze wzrokiem, jest już na świecie 2,2 mld. Tymczasem karty stają się całkiem płaskie, znikają z nich wypukłe litery i cyfry. Amerykańska firma znalazła proste, ale skuteczne rozwiązanie tego problemu.

Przeczytajcie także: Revolut Stays już w Polsce. To narzędzie do rezerwacji noclegów

Na krótszym boku produktów z linii Touch Card pojawi się nacięcie. W przypadku kart debetowych będzie ono kwadratowe, kredytówki zostaną oznaczone okrągłym wycięciem, a karty przedpłacone trójkątnym. Dzięki temu klient za pomocą samego dotyku rozpozna plastik, ale też będzie mógł go odpowiednio włożyć np. do bankomatu. Produkty zaprojektowane we współpracy z firmą Idemia uzyskały już aprobatę odpowiednich instytucji w USA i Wielkiej Brytanii.

Przeczytajcie także: Aplikacja polskiego fintechu Pacific weryfikowana w Google Play

W połowie października innowacją w tym zakresie chwalił się na polskim rynku Santander. Bank rozpoczął wydawanie kart z blind notch, czyli wcięciem na jednej z krótszych krawędzi plastiku. W tym przypadku chodzi jedynie o orientowanie się, którą stroną należy wsunąć kartę np. do bankomatu. Chociaż Santander zapewniał, że jako pierwszy bank wprowadził w Polsce to rozwiązanie, warto dodać, że wcześniej takie karty pojawiły się nad Wisłą np. w ofercie fintechu Twisto.

KATEGORIA
KARTY
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies