Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Pierwszy taki dzień w historii systemu Blik. Liczba transakcji przekroczyła 3 mln

Większość transakcji zrealizowano rekordowego dnia w internecie. Jedną trzecią operacji stanowiły przelewy P2P oraz płatności w POS-ach

Operator systemu Blik poinformował, że poprzedni piątek (8 października 2021 r.) był najlepszym w historii usługi dniem pod względem liczby transakcji zleconych przez użytkowników. Po raz pierwszy od uruchomienia systemu Blik liczba operacji zrealizowanych w ciągu jednej doby przekroczyła 3 mln, z czego większość stanowiły płatności w e-commerce. Wykonano też 644 tys. przelewów na telefon, tzw. P2P. W tym dniu zarejestrowano także 362 tys. transakcji w tradycyjnych terminalach płatniczych.

Przeczytajcie także: Aion Bank zaczyna współpracę z Allegro Pay

Przelewy na numer telefonu odbiorcy to funkcja odznaczająca się najszybszym wzrostem popularności spośród rozwiązań oferowanych przez Blika. Z danych przedstawionych przez Polski Standard Płatności wynika, że w drugim kwartale tego roku klienci skorzystali z tej metody przekazywania pieniędzy 25,5 mln razy, czyli o 187 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2020 roku. W czasie od kwietnia do czerwca Blik najczęściej był wykorzystywany do płatności w internecie – takich transakcji zanotowano 121,5 mln.

Przeczytajcie także: Amazon Prime od dziś w Polsce

Z danych udostępnionych serwisowi cashless.pl przez największe banki na polskim rynku wynika, że w II kw. tego roku miały one 8,4 mln aktywnych użytkowników Blika. To o ok. 550 tys. więcej niż w pierwszych trzech miesiącach roku oraz o ponad 2,7 mln więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Narzędzie wciąż jest rozwijane – z nieoficjalnych doniesień wynika, że PSP może wdrożyć płatności odroczone. Banki zaczęły też udostępniać klientom funkcję zbliżeniowego Blika. Dotychczas zrobiły to Millennium oraz PKO BP.

KATEGORIA
CIEKAWOSTKI
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies