Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partner merytoryczny
Kolejny gwóźdź do trumny z simcentrikiem w środku. Orange wyłącza usługę NFC Pass

Kolejny gwóźdź do trumny z simcentrikiem w środku. Orange wyłącza usługę NFC Pass

Operator zapewnia, że klienci posiadający na jego SIM-ach karty płatnicze będą mogli z nich korzystać do końca ich ważności

NFC Pass to usługa oferowana przez Orange od kilku lat i umożliwiająca wgranie na kartę SIM w smartfonie zbliżeniowej karty bankowej. Dzięki temu posiadając odpowiedni aparat telefoniczny wyposażony w antenę zbliżeniową NFC można płacić smartfonem bezstykowo w terminalach POS podobnie jak plastikową kartą Mastercarda lub Visy.

Przeczytajcie także: Carrefour wykorzystuje przelewy P2P

Niestety albo stety usługa nie zdobyła na polskim rynku zbyt dużej popularności. Wszystko przez nazbyt skomplikowany proces aktywacji i ograniczoną dostępność. Orange był jednym z dwóch operatorów komórkowych, który ją oferował, a i wśród banków większość nie zdecydowała się na simcentrika postawić. Te, które to zrobiły, stopniowo się z tego wycofały. Z Orange współpracowały w tym zakresie ING, mBank i Orange Finanse. Dwa pierwsze nie sprzedają płatności simcentrycznych już od dawna. OF zdecydował o tym kilka tygodni temu, gdy do oferty wprowadził konkurencyjne i prostsze rozwiązanie, czyli Android Pay.

W związku z powyższym, jak informuje biuro prasowe francuskiego telekomu, dziś i jutro do wszystkich klientów, którzy zaakceptowali regulamin NFC Pass, wysłane zostanie wypowiedzenie umowy oraz informacja o zakończeniu świadczenia usługi z dniem 30 września. Orange deklaruje również, że użytkownicy, którzy mają już zainstalowane na SIM-ie karty banków, po zamknięciu NFC Pass nadal będą mogli nimi płacić w sklepach, aż upłynie termin ważności tych kart określony przez banki lub do czasu ich zastrzeżenia.

Przeczytajcie także: Już 85 tys. użytkowników Android Pay w Polsce

Wbrew pozorom informacja o powolnej śmierci simcentrika w Polsce nie jest smutna. W ofertach banków znajdują się już rozwiązania prostsze i bardziej przyjazne klientom. Mam na myśli wspomniane już wyżej płatności Android Pay oraz zbliżeniowe płatności mobilne HCE. W obu przypadkach nie trzeba mieć specjalnej karty SIM, aby móc płacić zbliżeniowo smartfonem, bo dane transakcyjne przechowywane są w chmurze obliczeniowej. Rozwiązania te cieszą się rosnącym zainteresowaniem wśród klientów – na koniec czerwca korzystało z nich ponad 400 tys. osób. Więcej na ten temat w raporcie Cashless.

Zostaw komentarz

Jacek Uryniuk

Redaktor naczelny
Aktywny od: 22.01.2015
Dodał: 2993 artykułów

Inne artykuły tego autora:

Tego chyba jeszcze nie było. Będą sprzedawać ubezpieczenia w grach komputerowych?

Play zaprasza na konferencję prasową, w trakcie której chce zaprezentować ubezpieczenia dla graczy

Brytyjska spółka Billona gotowa na PSD II – dostała licencję tamtejszego nadzoru FCA

Billon już wcześniej miał zezwolenie na działalność na Wyspach, ale konieczność ponownej rejestracji wynikała z wdrożenia tam dyrektywy PSD II

Może i narzekacie na banki, ale i tak im ufacie. Rekordowo wysoki poziom reputacji branży w badaniu TNS

Sondaż przeprowadzony w marcu bieżącego roku dowodzi, że poziom zaufania do branży bankowej oraz jej reputacji jest wyższy niż rok temu oraz wyższy w porównaniu z innymi firmami finansowymi

ZBP opublikował standard Polish API. Są dwie metody potwierdzania tożsamości użytkownika

Związek przedstawił standardy w dwóch wersjach językowych, polskiej i angielskiej

Wreszcie jest Polish API. ZBP na jutro zapowiada publikację standardu w wersji 1.0

Wraz z Polish API Związek Banków Polskich chce też opublikować raport z konsultacji standardu

Pokaż wszystkie artykuły tego autora →

Zapiszcie się do newslettera

Najczęściej czytane

Cashless na Youtube

k_A1sJ-jf1U
Nie możecie się dostać na konto? Karta nie działa? Awaria w banku? Chcecie się podzielić informacją, która może być ciekawa dla innych? Napiszcie do nas.