Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
NeoClick podpowie e-sklepowi, jak chcecie zapłacić za zakupy i pod jaki adres je wysłać

Nowa platforma ułatwiająca zakupy w sieci to wspólne przedsięwzięcie eCard i InPostu. Ma być zaprezentowana w połowie września

Prawie dwa tygodnie temu w tym tekście serwis Cashless pisał o tajemniczym projekcie realizowanym pod nazwą NeoClick, a związanym z branżą e-commerce. Dzisiejszy komunikat prasowy wydany przez tę firmę potwierdza przekazane Wam wtedy informacje. Jest też kilka nowych szczegółów.

Ale od początku. Dzięki usłudze NeoClick kupując coś w sklepie internetowym zamiast wybierać opcje dostawy i płatności w koszyku, korzystacie z zapisanych już w NeoClick danych. Dlatego możecie sfinalizować transakcję bez rejestracji w e-sklepie. Wystarczy, że klikniecie przycisk “Kupuję z NeoClick”.

Przeczytajcie także: W oddziale Nest Banku macie poczuć się jak w domu

Aplikacja ujawnia wtedy sprzedawcy adres pod jaki trzeba wysłać zakupiony towar, wskazuje preferowaną formę dostawy oraz przekazuje informację o dokonaniu płatności. Pozostaje Wam tylko zatwierdzić transakcję. Twórcom NeoClicka zależało na tym, by cały proces zakupowy można było błyskawicznie zakończyć bez używania klawiatury na komputerze stacjonarnym lub urządzeniu mobilnym.

Dlaczego? NeoClick zlecił badania i wyszło, że 57 proc. kupujących uważa, iż największą przeszkodą w e-zakupach przy wykorzystaniu urządzeń mobilnych są niewygodne formularze płatności oraz dostawy, a 51 proc. rezygnuje, jeśli strona koszyka w e-sklepie źle wyświetla się na smartfonie.

Przeczytajcie także: Liczba placówek bankowych w lipcu wystrzeliła

Twórcy aplikacji zapewniają, że usługa będzie tak prosta, jak płatność zbliżeniowa w sklepie tradycyjnym. I bezpieczna, bo dane karty płatniczej użytkownika będą przechowywane i zabezpieczone przez eCard.

NeoClick zaprojektowano jako usługę “mobile-first”. Transakcję będzie można zrealizować na każdym urządzeniu, ale wygodę kupowania odczują w szczególności klienci, którzy zamawiają produkty przy użyciu smartfonów i tabletów.

Pomysł wydaje się interesujący. Aplikacja ma być zaprezentowana w połowie września na konferencji Internet Beta. To, czy rozwiązanie podbije rodzimy rynek e-commerce, zależy głównie od liczby sklepów, które zdecydują się do projektu dołączyć. Użytkownicy chętniej założą konto w NeoClicku, jeśli przycisk "Kupuję z NeoClick" wyświetli się na wielu portalach zakupowych. A to wymaga czasu i może nie być takie proste, jak się wydaje jej twórcom.

KATEGORIA
E-COMMERCE
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies