Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partner merytoryczny

5 najważniejszych czynników warunkujących sukces biometrii w płatnościach, według Mastercarda

Organizacja wspólnie z Uniwersytetem Oksfordzkim przygotowała raport, który ma pomóc bankom we wdrażaniu rozwiązań biometrycznych

"Mobilna biometria w usługach finansowych: pięć warunków sukcesu" - to tytuł opublikowanego dziś przez Mastercarda wspólnie z Wydziałem Informatyki Uniwersytetu Oksfordzkiego obszernego raportu na temat zasad wdrażania rozwiązań biometrycznych m.in. przez banki. Publikacja ma na celu wskazanie instytucjom pięciu najważniejszych elementów, o których należy pamiętać, planując udostępnienie rozwiązań biometrycznych klientom.

Przeczytajcie także: Wideoweryfikacja już działa w Aliorze

Do przygotowania raportu Mastercard i Uniwersytet Oksfordzki skłoniły wyniki badania opinii, które przeanalizował Opus Research. Zdecydowana większość konsumentów (93 proc.) woli używać rozwiązań biometrycznych zamiast haseł przy uwierzytelnianiu płatności lub korzystaniu z usług finansowych. Inne badania potwierdzają z kolei, że zapominanie haseł czy numerów PIN, a także używanie tego samego hasła w różnych serwisach lub jego niewłaściwe przechowywanie to codzienne problemy konsumentów.

Rozwiązaniem jest biometria (np. skanowanie odcisku palca lub tęczówki oka), która jest bezpieczniejsza i eliminuje konieczność pamiętania haseł. O ile jednak 92 proc. specjalistów z sektora bankowego chce wdrażać technologie biometryczne, o tyle 36 proc. uważa, że nie posiada w tym zakresie niezbędnego doświadczenia. Aby pomóc przełamać tę barierę, powstał wspomniany raport. Definiuje on pięć czynników decydujących o sukcesie wdrożenia biometrii przez bank lub inną instytucję finansową.

Przeczytajcie także: Banki przekonane do biometrii na Androidzie

Zdaniem autorów tego dokumentu instytucje wdrażające rozwiązania biometryczne powinny pamiętać o zapewnieniu odpowiedniej ich wydajności, gwarantującej niezawodność. Rozwiązania biometryczne powinny też być wygodne, dostosowane do korzystania na wielu różnych urządzeniach, bezpieczne i zapewniające odpowiednią poufność danych. Więcej informacji na ten temat samego raportu możecie znaleźć tutaj.

Tymczasem co do tego, że od biometrii w finansach nie ma odwrotu, przekonanych jest coraz więcej firm i specjalistów. Także Mastercard, który rozwija aplikację Identity Check Mobile. Jest ona sukcesywnie wprowadzana w kolejnych krajach na świecie, a umożliwia weryfikację tożsamości posiadacza karty za pomocą skanera odcisków palców na smartfonie lub z wykorzystaniem technologii rozpoznawania twarzy poprzez selfie. Znacznie przyspiesza też proces dokonywania płatności przy jednoczesnym zwiększeniu jego bezpieczeństwa.

Kategoria

Udostępnij ten artykuł

Zostaw komentarz

Jacek Uryniuk

Redaktor naczelny
Aktywny od: 22.01.2015
Dodał: 2782 artykułów

Inne artykuły tego autora:

Jest nowy projekt ustawy o terminalach. Ważna zmiana dotyczy firm zwolnionych z obowiązku instalacji urządzeń

Rząd wprowadził zmiany do projektu po analizie uwag nadesłanych w trakcie konsultacji publicznych

Prawie wszystkie POS-y w Polsce akceptują już płatności zbliżeniowo. Trzej operatorzy wymieniają resztki starych urządzeń

Zgodnie z wytycznymi organizacji płatniczych do końca ubiegłego roku cała sieć akceptacji kart nad Wisłą miała zostać wyposażona w terminale NFC

Duża zmiana we wrocławskiej komunikacji. Zobaczcie, jak tam już za chwilę będą płacić za przejazdy

8 marca w stolicy Dolnego Śląska rusza system, dzięki któremu funkcję biletu, także miesięcznego, pełnić będzie mogła karta zbliżeniowa wydana przez dowolny bank

No i KNF ma już departament fintech. Nowy statut instytucji wszedł w życie

Utworzenie departamentu zajmującego się innowacjami technologicznymi to, obok powołania Innovation Hub element strategii wspierania przez polski nadzór branży fintech

Wygraj iPhone’a X z Play Ubezpieczenia. Taki konkurs tylko na Cashless

Jeżeli jeszcze nie zainstalowaliście aplikacji Play Ubezpieczenia, to teraz jest najlepszy moment, by to zrobić

Pokaż wszystkie artykuły tego autora →

In English

Monese Will Compete with Revolut For Polish Customers With Polish-Language Version of Its App

British fintech Monese has launched the Polish-language version…

Uber To Move Its Polish Office to Kyiv

The managers from Uber's Polish office are looking…

Poland's PKO App Number One Among World's 100 Biggest Banks

The ranking was published in Retail Banker International…

See all articles in English →

Zapisz się do newslettera

Najczęściej czytane

Nie możecie się dostać na konto? Karta nie działa? Awaria w banku? Chcecie się podzielić informacją, która może być ciekawa dla innych? Napiszcie do nas.