Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partner merytoryczny

5 najważniejszych czynników warunkujących sukces biometrii w płatnościach, według Mastercarda

Organizacja wspólnie z Uniwersytetem Oksfordzkim przygotowała raport, który ma pomóc bankom we wdrażaniu rozwiązań biometrycznych

"Mobilna biometria w usługach finansowych: pięć warunków sukcesu" - to tytuł opublikowanego dziś przez Mastercarda wspólnie z Wydziałem Informatyki Uniwersytetu Oksfordzkiego obszernego raportu na temat zasad wdrażania rozwiązań biometrycznych m.in. przez banki. Publikacja ma na celu wskazanie instytucjom pięciu najważniejszych elementów, o których należy pamiętać, planując udostępnienie rozwiązań biometrycznych klientom.

Przeczytajcie także: Wideoweryfikacja już działa w Aliorze

Do przygotowania raportu Mastercard i Uniwersytet Oksfordzki skłoniły wyniki badania opinii, które przeanalizował Opus Research. Zdecydowana większość konsumentów (93 proc.) woli używać rozwiązań biometrycznych zamiast haseł przy uwierzytelnianiu płatności lub korzystaniu z usług finansowych. Inne badania potwierdzają z kolei, że zapominanie haseł czy numerów PIN, a także używanie tego samego hasła w różnych serwisach lub jego niewłaściwe przechowywanie to codzienne problemy konsumentów.

Rozwiązaniem jest biometria (np. skanowanie odcisku palca lub tęczówki oka), która jest bezpieczniejsza i eliminuje konieczność pamiętania haseł. O ile jednak 92 proc. specjalistów z sektora bankowego chce wdrażać technologie biometryczne, o tyle 36 proc. uważa, że nie posiada w tym zakresie niezbędnego doświadczenia. Aby pomóc przełamać tę barierę, powstał wspomniany raport. Definiuje on pięć czynników decydujących o sukcesie wdrożenia biometrii przez bank lub inną instytucję finansową.

Przeczytajcie także: Banki przekonane do biometrii na Androidzie

Zdaniem autorów tego dokumentu instytucje wdrażające rozwiązania biometryczne powinny pamiętać o zapewnieniu odpowiedniej ich wydajności, gwarantującej niezawodność. Rozwiązania biometryczne powinny też być wygodne, dostosowane do korzystania na wielu różnych urządzeniach, bezpieczne i zapewniające odpowiednią poufność danych. Więcej informacji na ten temat samego raportu możecie znaleźć tutaj.

Tymczasem co do tego, że od biometrii w finansach nie ma odwrotu, przekonanych jest coraz więcej firm i specjalistów. Także Mastercard, który rozwija aplikację Identity Check Mobile. Jest ona sukcesywnie wprowadzana w kolejnych krajach na świecie, a umożliwia weryfikację tożsamości posiadacza karty za pomocą skanera odcisków palców na smartfonie lub z wykorzystaniem technologii rozpoznawania twarzy poprzez selfie. Znacznie przyspiesza też proces dokonywania płatności przy jednoczesnym zwiększeniu jego bezpieczeństwa.

Kategoria

Udostępnij ten artykuł

Zostaw komentarz

Jacek Uryniuk

Redaktor naczelny
Aktywny od: 22.01.2015
Dodał: 2205 artykułów

Inne artykuły tego autora:

To był jeden z pierwszych banków internetowych w Polsce. Volkswagen Bank rezygnuje z obsługi kont nad Wisłą

Od dziś w niemieckim banku już nie można założyć rachunku. Dotychczasowych klientów instyt...

Macie kartę bez paska magnetycznego? Bankomat nie wypłaci Wam gotówki

Choć tego rodzaju kart na rynku jest jeszcze bardzo mało, ich liczba szybko rośnie, więc oper...

Zapłaciłem Masterpassem w Carrefourze. Ale do w pełni samoobsługowych zakupów droga jeszcze daleka

Nowość dostępna jest na razie w jednym sklepie francuskiej sieci handlowej zlokalizowanym na w...

U kolejnych kurierów zapłacicie kartą. Terminale u dostawców Poczty Polskiej jeszcze tej jesieni

Poczta Polska na razie nie zdradza konkretnego terminu wdrożenia, ale liczy, że uda się je prz...

Aplikacja Moje ING mobile na Androida wreszcie z logowaniem odciskiem palca

Ostatnia aktualizacja aplikacji przynosi też jeszcze jedną ważną nowość ...

Pokaż wszystkie artykuły tego autora

Zapisz się do newslettera

Najczęściej czytane

Płatności Android Pay kartami Visy już dostępne w mBanku

Od teraz większość klientów tej instytucji wyposażonych w…

Cashless na Youtube

Q5mv9oSMmys
Nie możecie się dostać na konto? Karta nie działa? Awaria w banku? Chcecie się podzielić informacją, która może być ciekawa dla innych? Napiszcie do nas.