Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partner merytoryczny

5 najważniejszych czynników warunkujących sukces biometrii w płatnościach, według Mastercarda

Organizacja wspólnie z Uniwersytetem Oksfordzkim przygotowała raport, który ma pomóc bankom we wdrażaniu rozwiązań biometrycznych

"Mobilna biometria w usługach finansowych: pięć warunków sukcesu" - to tytuł opublikowanego dziś przez Mastercarda wspólnie z Wydziałem Informatyki Uniwersytetu Oksfordzkiego obszernego raportu na temat zasad wdrażania rozwiązań biometrycznych m.in. przez banki. Publikacja ma na celu wskazanie instytucjom pięciu najważniejszych elementów, o których należy pamiętać, planując udostępnienie rozwiązań biometrycznych klientom.

Przeczytajcie także: Wideoweryfikacja już działa w Aliorze

Do przygotowania raportu Mastercard i Uniwersytet Oksfordzki skłoniły wyniki badania opinii, które przeanalizował Opus Research. Zdecydowana większość konsumentów (93 proc.) woli używać rozwiązań biometrycznych zamiast haseł przy uwierzytelnianiu płatności lub korzystaniu z usług finansowych. Inne badania potwierdzają z kolei, że zapominanie haseł czy numerów PIN, a także używanie tego samego hasła w różnych serwisach lub jego niewłaściwe przechowywanie to codzienne problemy konsumentów.

Rozwiązaniem jest biometria (np. skanowanie odcisku palca lub tęczówki oka), która jest bezpieczniejsza i eliminuje konieczność pamiętania haseł. O ile jednak 92 proc. specjalistów z sektora bankowego chce wdrażać technologie biometryczne, o tyle 36 proc. uważa, że nie posiada w tym zakresie niezbędnego doświadczenia. Aby pomóc przełamać tę barierę, powstał wspomniany raport. Definiuje on pięć czynników decydujących o sukcesie wdrożenia biometrii przez bank lub inną instytucję finansową.

Przeczytajcie także: Banki przekonane do biometrii na Androidzie

Zdaniem autorów tego dokumentu instytucje wdrażające rozwiązania biometryczne powinny pamiętać o zapewnieniu odpowiedniej ich wydajności, gwarantującej niezawodność. Rozwiązania biometryczne powinny też być wygodne, dostosowane do korzystania na wielu różnych urządzeniach, bezpieczne i zapewniające odpowiednią poufność danych. Więcej informacji na ten temat samego raportu możecie znaleźć tutaj.

Tymczasem co do tego, że od biometrii w finansach nie ma odwrotu, przekonanych jest coraz więcej firm i specjalistów. Także Mastercard, który rozwija aplikację Identity Check Mobile. Jest ona sukcesywnie wprowadzana w kolejnych krajach na świecie, a umożliwia weryfikację tożsamości posiadacza karty za pomocą skanera odcisków palców na smartfonie lub z wykorzystaniem technologii rozpoznawania twarzy poprzez selfie. Znacznie przyspiesza też proces dokonywania płatności przy jednoczesnym zwiększeniu jego bezpieczeństwa.

Kategoria

Udostępnij ten artykuł

Zostaw komentarz

Jacek Uryniuk

Redaktor naczelny
Aktywny od: 22.01.2015
Dodał: 2549 artykułów

Inne artykuły tego autora:

"Uważaj na kryptowaluty" kontra "Uważaj na waluty". Jest reakcja na kampanię KNF i NBP w sprawie cyfrowych pieniędzy

W internecie pojawiła się strona uwazajnawaluty.pl, która przedstawia wady pieniędzy emitowanych przez banki centralne

Play rozwiązał worek z aplikacjami ubezpieczeniowymi. W styczniu swoją zaprezentuje TU Europa. Nad kolejną pracuje Bacca

W kilka godzin po prezentacji apki Play Ubezpieczenia na prezentację swojej aplikacji zaprosiła TU Europa

Play uruchamia mobilny market ubezpieczeniowy. Ma być szybko, łatwo i tanio dzięki automatyzacji

Aplikacja Play Ubezpieczenia na urządzenia z Androidem ma znaleźć się w markecie Google Play dzisiaj. W App Store pojawi się jeszcze przed Nowym Rokiem

Blik nie odpuszcza terminali. Wkrótce jego kodami będzie można płacić w urządzenia Polskich ePłatności

Spółka potwierdza, że planuje udostępnić Blika na swoich terminalach na przełomie I i II kwartału przyszłego roku

Informacje o emocjach. To kolejne dane, które dla firm mogą być równie cenne, jak to gdzie byliście, albo co kupiliście

Zdaniem doktor Aleksandry Przegalińskiej z Massachusetts Institute of Technology informacje o tym jak klient się czuł podczas zakupu, mogą wkrótce decydować o tym, jaką ofertę dostanie od banku czy sklepu

Pokaż wszystkie artykuły tego autora →

Zapisz się do newslettera

Najczęściej czytane

Cashless na Youtube

Q5mv9oSMmys
Nie możecie się dostać na konto? Karta nie działa? Awaria w banku? Chcecie się podzielić informacją, która może być ciekawa dla innych? Napiszcie do nas.