Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partner merytoryczny

Nowe zasady korzystania z Ubera: mniej czasu na anulowanie zamówienia a spóźnienia kosztowniejsze

To zmiany dla pasażerów. Natomiast kierowcy Ubera zyskali nowe funkcje w aplikacji, są na przykład z wyprzedzeniem powiadamiani o planowanym dłuższym przejeździe

Zamawialiście Ubera, ale przed wyjściem z domu piliście jeszcze kawę i wykonywaliście telefon do przyjaciela, a kierowca czekał na Was dłużej niż 5 minut? No to się doigraliście. Uber w odpowiedzi na skargi kierowców, którzy tracili w ten sposób cenny czas, przyspieszył naliczanie opłat za czekanie i anulowanie przejazdów. W informacji przesłanej do swoich kierowców amerykańska firma oznajmiła, że od 7 listopada pasażerów i kierowców obowiązują nowe zasady.

Przeczytajcie także: Pyszne.pl i TripAdvisor powalczą z UberEats?

– Twój czas jest dla nas bardzo ważny. Wiemy, że każda minuta, którą poświęcasz na czekanie na pasażera w miejscu odbioru, to utracona szansa na zarobek. Od 7 listopada 2017 r. we wszystkich miastach, w których działa Uber, aplikacja zacznie naliczać opłatę minutową po upływie 2 minut od przyjechania na miejsce odbioru – pisze do swoich współpracowników Uber. Przypomina także, że do tej pory pasażerowie mogli anulować przejazd bez finansowych konsekwencji także w ciągu pięciu minut od złożenia zamówienia. – Wychodząc naprzeciw licznym komentarzom ze strony kierowców, zdecydowaliśmy się skrócić czas bezpłatnego anulowania do 2 minut – informuje Uber.

Przewoźnik zmienił także sposób oceniania kierowców. Na ich ogólną ocenę nie wpłynie teraz klient, który skarży się np. na cenę usługi lub błąd w nawigacji. Amerykanie uzasadniają to tym, że kierowcy nie mają wpływu na te aspekty swojej pracy. Dlatego wskazanie tych powodów przy ocenie spowoduje, że nie będzie się ona wliczała do ogólnej średniej prowadzącego samochód, czyli do systemu gwiazdek.

Przeczytajcie także: Uber będzie musiał kupić polską licencję

Natomiast w aplikacji dla kierowców pojawiła się funkcja informowania przed akceptacją zlecenia o czasie przejazdu, jeśli ma on trwać dłużej niż 45 minut. Dzięki temu rozwiązaniu kierowca będzie mógł zdecydować, czy chce przyjmować tak długi przejazd. Do tej pory o celu podróży dowiadywał się zawsze dopiero po przyjęciu zlecenia, nawet jeśli pasażer zamówił podróż np. z Warszawy do Zakopanego. Kierowcy Ubera mają też czuć się bezpieczniej, bo aplikacja pozwala udostępnić im swoją lokalizację i status przejazdu wybranym osobom, np. rodzinie. Uber zapowiada też zmiany w aplikacji UberEats, ale o tym na razie nie mogę Wam więcej napisać.

Kategoria

Udostępnij ten artykuł

Zostaw komentarz

Piotr Dziubak

Sekretarz redakcji
Aktywny od: 22.01.2015
Dodał: 718 artykułów

Inne artykuły tego autora:

Co czwarty Polak chciałby płacić zegarkiem lub opaską. Ciekawe badanie Mastercarda

Wearables, czyli urządzeniom ubieralnym drogę przetarły płatności zbliżeniowe, z których korzysta codziennie już ponad jedna trzecia z Was

Google blokuje Android Pay na smartwatchach: rozwiązanie to nigdy nie było w Polsce wspierane

Od teraz smartwatchem za pomocą aplikacji Android Pay płacić mogą tylko użytkownicy w Stanach Zjednoczonych i Wielkiej Brytanii

Innogy sprawdzi, czy Warszawa potrzebuje elektrycznych samochodów wypożyczanych na minuty

Już jutro na ulice miasta wyjadą elektryczne auta, które będzie można wypożyczyć na minuty. Niestety będzie ich tylko pięć: dwa BMW i3, Renault Zoe, Nissan Leaf i Hyundai IONIQ. Będą dostępne w pobliżu sześciu warszawskich punktów ładowania Innogy

Revolut ma konkurencję w walce o klientów znad Wisły. Aplikacja Monese już po polsku

Brytyjski fintech Monese udostępnił polskojęzyczną wersję aplikacji. Musi jednak uzupełnić swoją ofertę, jeśli chce zaistnieć na rynku opanowanym już w dużym stopniu przez konkurencję

Uber przenosi swoje biuro z Warszawy do Kijowa. W Polsce ma zostać tylko zespół UberEats

Kadra zarządzająca polskim oddziałem Ubera już znalazła lub właśnie szuka nowego zajęcia. Na przykład były szef marketingu w regionie trafił do Revoluta

Pokaż wszystkie artykuły tego autora →

In English

Monese Will Compete with Revolut For Polish Customers With Polish-Language Version of Its App

British fintech Monese has launched the Polish-language version…

Uber To Move Its Polish Office to Kyiv

The managers from Uber's Polish office are looking…

Poland's PKO App Number One Among World's 100 Biggest Banks

The ranking was published in Retail Banker International…

See all articles in English →

Zapisz się do newslettera

Najczęściej czytane

Nie możecie się dostać na konto? Karta nie działa? Awaria w banku? Chcecie się podzielić informacją, która może być ciekawa dla innych? Napiszcie do nas.