Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partner merytoryczny

Nowe zasady korzystania z Ubera: mniej czasu na anulowanie zamówienia a spóźnienia kosztowniejsze

To zmiany dla pasażerów. Natomiast kierowcy Ubera zyskali nowe funkcje w aplikacji, są na przykład z wyprzedzeniem powiadamiani o planowanym dłuższym przejeździe

Zamawialiście Ubera, ale przed wyjściem z domu piliście jeszcze kawę i wykonywaliście telefon do przyjaciela, a kierowca czekał na Was dłużej niż 5 minut? No to się doigraliście. Uber w odpowiedzi na skargi kierowców, którzy tracili w ten sposób cenny czas, przyspieszył naliczanie opłat za czekanie i anulowanie przejazdów. W informacji przesłanej do swoich kierowców amerykańska firma oznajmiła, że od 7 listopada pasażerów i kierowców obowiązują nowe zasady.

Przeczytajcie także: Pyszne.pl i TripAdvisor powalczą z UberEats?

– Twój czas jest dla nas bardzo ważny. Wiemy, że każda minuta, którą poświęcasz na czekanie na pasażera w miejscu odbioru, to utracona szansa na zarobek. Od 7 listopada 2017 r. we wszystkich miastach, w których działa Uber, aplikacja zacznie naliczać opłatę minutową po upływie 2 minut od przyjechania na miejsce odbioru – pisze do swoich współpracowników Uber. Przypomina także, że do tej pory pasażerowie mogli anulować przejazd bez finansowych konsekwencji także w ciągu pięciu minut od złożenia zamówienia. – Wychodząc naprzeciw licznym komentarzom ze strony kierowców, zdecydowaliśmy się skrócić czas bezpłatnego anulowania do 2 minut – informuje Uber.

Przewoźnik zmienił także sposób oceniania kierowców. Na ich ogólną ocenę nie wpłynie teraz klient, który skarży się np. na cenę usługi lub błąd w nawigacji. Amerykanie uzasadniają to tym, że kierowcy nie mają wpływu na te aspekty swojej pracy. Dlatego wskazanie tych powodów przy ocenie spowoduje, że nie będzie się ona wliczała do ogólnej średniej prowadzącego samochód, czyli do systemu gwiazdek.

Przeczytajcie także: Uber będzie musiał kupić polską licencję

Natomiast w aplikacji dla kierowców pojawiła się funkcja informowania przed akceptacją zlecenia o czasie przejazdu, jeśli ma on trwać dłużej niż 45 minut. Dzięki temu rozwiązaniu kierowca będzie mógł zdecydować, czy chce przyjmować tak długi przejazd. Do tej pory o celu podróży dowiadywał się zawsze dopiero po przyjęciu zlecenia, nawet jeśli pasażer zamówił podróż np. z Warszawy do Zakopanego. Kierowcy Ubera mają też czuć się bezpieczniej, bo aplikacja pozwala udostępnić im swoją lokalizację i status przejazdu wybranym osobom, np. rodzinie. Uber zapowiada też zmiany w aplikacji UberEats, ale o tym na razie nie mogę Wam więcej napisać.

Kategoria

Udostępnij ten artykuł

Zostaw komentarz

Piotr Dziubak

Sekretarz redakcji
Aktywny od: 22.01.2015
Dodał: 658 artykułów

Inne artykuły tego autora:

Nowy partner w programie lojalnościowym Mastercarda. Punkty Priceless Specials dostaniecie tankując na Circle K

Sieć stacji benzynowych to kolejny detalista, który w ostatnim czasie poszerzył grono partnerów Mastercarda w programie Priceless Specials

SimplyLease w Euro AGD, LeaseLink w Saturnie – firmy leasingowe ruszają na podbój e-commerce

Proces finansowania zakupów online dokonywanych przez biznes byłby jeszcze prostszy, gdyby nie przepisy. Ale w Siemens Finance uważają, że i na to znaleźli lekarstwo

Będziecie mogli kupować online w dowolnym kraju UE. Jest porozumienie w sprawie geoblokowania

Uzgodnienia na razie nie dotyczą towarów objętych prawami autorskimi, czyli np. serwisów muzycznych Spotify i iTunes

Jak sprzedać jednostki uczestnictwa przez aplikację NN TFI24?

Aplikacja mobilna umożliwia nie tylko zakup i bieżące zarządzanie funduszami, ale także wygodną konwersję bądź sprzedaż jednostek

Zapraszam na cotygodniowy quiz Cashless. Tym razem możecie sprawdzić swoją wiedzę na temat bankomatów

Wypłaty gotówki z bankomatów to dziś jedna z najpopularniejszych usług w bankowości detalicznej. Czy urządzenia, z których korzystacie tak często mają przed Wami jakieś tajemnice?

Pokaż wszystkie artykuły tego autora →

Zapisz się do newslettera

Najczęściej czytane

Cashless na Youtube

Q5mv9oSMmys
Nie możecie się dostać na konto? Karta nie działa? Awaria w banku? Chcecie się podzielić informacją, która może być ciekawa dla innych? Napiszcie do nas.