Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Polacy wygrali w konkursie Citi

Dwie polskie firmy: Billon z Warszawy oraz Finanteq z Lublina zwyciężyły w międzynarodowym turnieju technologicznym Citi Banku

Do Citi Mobile Challenge, bo tak nazywa się międzynarodowy konkurs organizowany przez Citi Bank, zgłosiło się 740 firm ze 100 krajów. Jego celem jest poszukiwanie innowacyjnych rozwiązań technologicznych, które w najbliższej przyszłości mogą zostać zaadoptowane przez banki.

Polskę reprezentowało kilkanaście firm. Dwie z nich, czyli Billon oraz Finanteq, znalazły się w gronie kilkunastu głównych zwycięzców. Pierwszą z nich możecie znać z artykułu na cashless.pl, który ukazał się kilka dni temu. To firma, której rozwiązanie ma zrewolucjonizować płatności mobilne.

Przeczytaj także: Nowe możliwości w aplikacji BZ WBK

Pomysł Billona polega na tym, by zastąpić gotówkę jej cyfrowym odpowiednikiem na wzór tego, jak kiedyś poczta elektroniczna zastąpiła tradycyjne listy. Użytkownik będzie mógł zamienić banknoty lub monety na Billona w sklepie lub banku. Cyfrowa gotówka znajdzie się na przykład w aplikacji na jego urządzeniu mobilnym. Będzie mógł nią płacić za zakupy w sklepach stacjonarnych, internetowych czy przelewać pieniądze innym użytkownikom.

Zaletą rozwiązania mają być niskie koszty, anonimowość i bezpieczeństwo zarówno dla użytkowników jak i akceptantów. Z kolei banki mają być zainteresowane wdrożeniem Billona ze względów na możliwość generowania dodatkowych przychodów – podczas gdy konsumenci będą obracać cyfrowym odpowiednikiem, prawdziwa gotówka będzie mogła cały czas pracować dla banku.

Przeczytaj także: Billon wreszcie startuje w Aliorze i Plus Banku

Natomiast projekt firmy Finanteq, który zyskał uznanie jury Citi Mobile Challenge, nazywa się superwallet. Tak przedstawiciele lubelskiej spółki określają bankową aplikację mobilną nowej generacji.

Ich zdaniem w przyszłości klienci nie będą chcieli korzystać z aplikacji zakupowych przeznaczonych do realizacji codziennych potrzeb, tylko z aplikacji bankowej, która przy okazji będzie oferowała im możliwość dokonywania zakupów. Przykładem jak to może wyglądać jest aplikacja oferowana obecnie przez BZ WBK. Jej autorem jest właśnie Finanteq. Klienci BZ WBK korzystający ze smartfonów mogą bezpośrednio z poziomu aplikacji mobilnej swojego banku dokonywać zakupów w wybranych sklepach czy kupować bilety na autobusy komunikacji miejskiej.

Podczas Citi Mobile Challenge Finanteq zaprezentował drugą generację swojego superwalleta, w którym wykorzystano również rozwiązania z zakresu big data.

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies