
Tym samym austriacki bank dołączył do wciąż wąskiego grona instytucji, oferujących taką usługę klientom z Polski
Biuro prasowe Raiffeisen Digital Banku w Polsce podało, że w oferowanej przez instytucję aplikacji mobilnej znalazła się właśnie nowa funkcja – dodawanie kart do standardu Click to Pay. Aby uruchomić usługę, należy przejść do ustawień karty w aplikacji RDB i wybrać opcję "Aktywuj Click to Pay". Następnie potwierdzić swój adres e-mail lub numer telefonu oraz zaakceptować wymagane zgody.
Dzięki ogłoszonemu właśnie wdrożeniu RDB dołączył do wąskiego grona instytucji oferujących funkcję dodawania kart do Click to Pay bezpośrednio w bankowości mobilnej. Standardem wciąż jest aktywacja usługi jedynie w bramce płatniczej przy pierwszej płatności online. Natomiast we własnej bankowości mobilnej mogą to już robić klienci: Banku Pocztowego, VeloBanku a także niemieckiego neobanku N26 i brytyjskiego fintechu Curve.
Click to Pay to nowy standard płatności kartami w internecie opracowany przy współpracy z największymi organizacjami płatniczymi takimi jak Mastercard i Visa. Dzięki niemu po aktywacji usługi nie ma konieczności podawania danych z plastiku przy kolejnych transakcjach internetowych. W przyszłości dodawanie kart do Click to Pay nie będzie konieczne, gdyż wszystkie z automatu będą przygotowane do takich transakcji na podobnej zasadzie, jak dziś z automatu są gotowe do płatności zbliżeniowych w terminalach stacjonarnych.
Polska jest pierwszym rynkiem, na którym Raiffeisen Digital Bank rozpoczął działalność, najpierw od pożyczki gotówkowej. Obecnie w jego ofercie znajduje się także kilka różnych form finansowania, rachunki osobiste z kartami w złotych i euro, produkty oszczędnościowe w złotych i euro itp. Bank wydaje karty wyłącznie w formie wirtualnej. Można je dodawać do Apple Pay i Google Pay. Obecnie Polska jest też jedynym rynkiem dla austriackiej instytucji, chociaż w przeszłości przeprowadziła zakończoną niepowodzeniem próbę zawojowania także rynku rumuńskiego.