Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Zamiast pieczątek czy punktów płatności własną kryptowalutą. Oto nowy pomysł na program lojalnościowy

Program lojalnościowy wykorzystujący zalety blockchaina i cyfrowych walut proponuje polski startup Open Loyalty

Dzisiejszy Puls Biznesu donosi o nowym pomyśle na firmowy program lojalnościowy, który miałby zastąpić popularne dziś kartoniki z naklejkami za zakupy czy zbierane różnymi sposobami punkty. W zamian sieci handlowe czy usługowe miałyby oferować płatności przy pomocy własnej kryptowaluty. Taką koncepcję proponuje polski startup Open Loyalty.

Przeczytajcie także: Ergo testuje wykorzystanie okularów VR

Bazą dla nowego typu programu lojalnościowego ma być blockchain i zbudowana na nim firmowa, a więc należąca np. do sieci handlowej, kryptowaluta typu stablecoin (czyli mająca odwzorowanie w tradycyjnym pieniądzu, np. w złotych). Transakcje będą realizowane np. za pośrednictwem już posiadanych przez usługodawców aplikacji mobilnych. Wszystko ma być tanie w obsłudze dzięki możliwości rozliczania za pośrednictwem blockchaina. Przedstawiciele Open Loyalty tłumaczą, że za protoplastę ich koncepcji można uznać karty podarunkowe, możliwe do kupienia niemal w każdej dużej sieci handlowej.

Przeczytajcie także: Gdańsk doczeka się własnej kryptowaluty?

Open Loyalty to polski startup rozwijany wewnątrz Divante, firmy specjalizującej się w dostarczaniu rozwiązań lojalizujących dla przedstawicieli sektora e-commerce. Projekt Open Loyalty ma kosztować 10 mln zł. Większość z tej kwoty, bo 5,9 mln zł, wyłożyło Narodowe Centrum Badań i Rozwoju. Pozostałą kwotę dołożył inwestor, czyli Divante. Rozwiązanie ma trafić na rynek w ciągu dwóch lat. Obecnie poszukiwani są detaliści zainteresowani wzięciem udziału w pilotażu.

Źródło: Puls Biznesu

KATEGORIA
INNI NAPISALI
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies