Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Selfie już niepotrzebne, aby otworzyć konto online. Millennium wykorzystuje otwartą bankowość

Klienci otwierający konto w Millennium potwierdzają teraz swoją tożsamość danymi z innego banku

Bank Millennium pochwalił się wdrożeniem nowego, zdalnego sposobu zakładania rachunków przez klientów indywidualnych. Do tej pory nowi klienci otwierający tu konto, jeśli nie chcieli np. odwiedzać oddziału banku, aby potwierdzić swoją tożsamość, musieli wykonywać selfie oraz zdjęcie swojego dowodu osobistego. Teraz nie jest już to konieczne, bo zamiast tego tożsamość można potwierdzić za pośrednictwem otwartej bankowości i danymi z innej instytucji.

Przeczytajcie także: Ciekawostka w aktualizacji aplikacji Millennium

– Od października zeszłego roku w taki sposób mogą zakładać konta firmowe właściciele jednoosobowych działalności gospodarczych. Teraz udostępniliśmy ten sposób również klientom indywidualnym. Obecnie z nowego procesu mogą skorzystać klienci, którzy mają konto w jednym z sześciu innych banków, jednak będziemy go rozwijać o kolejne – mówi Halina Karpińska, dyrektor departamentu bankowości elektronicznej w Millennium. Obecnie z takiej usługi mogą korzystać osoby posiadające konto osobiste w: Aliorze, BNP Paribas, ING, mBanku, Pekao oraz Santanderze.

By założyć konto w ten sposób, należy na elektronicznym wniosku jako formę podpisania umowy wybrać opcję "online" i wskazać na liście inny bank, w którym posiada się konto. Następnie wystarczy podać podstawowe dane i zalogować się na konto we wskazanym wcześniej banku. Po zapoznaniu się z dokumentami i wyrażeniu odpowiednich zgód, umowę zatwierdza się hasłem przesłanym w wiadomości SMS.

Przeczytajcie także: Aplikacja Millennium dostępna na smartfony Huawei

Proces wprowadzony przez Millennium wykorzystuje zaimplementowaną przez dyrektywę PSD II usługę AIS (Account Information Service). Co ciekawe niektóre banki mają dość konserwatywne podejście do danych udostępnianych w ramach AIS. Na przykład PKO BP nie pozwala na pobranie w ten sposób informacji o imieniu i nazwisku posiadacza rachunku. Dlatego niektóre podmioty korzystające z open bankingu nie oferują swoich usług klientom PKO BP.

Natomiast usługi AIS mogą być oferowane dzięki interfejsowi API, jaki wdrożyła większość banków działających na polskim rynku. Teraz coraz częściej mówi się o możliwości wykorzystania tzw. Premium API. Co to jest i jakie korzyści z tego mogą być? O tym usłyszycie w najbliższym Cashless Live, już w czwartek 20 maja o godz. 12. Więcej na ten temat w tekście API ma już prawie każdy bank. Teraz przyszła pora na Premium API.

KATEGORIA
KONTA
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies